Dla uczniów

Oferta zajęć postdiagnostycznych dla uczniów i ich rodziców w roku szkolnym 2017/2018

    1. „Jak się uczyć, żeby się nauczyć – warsztaty dla dyslektyków i nie tylko – kl. VI-VII i gimnazja
    2. Zajęcia graficzne dla uczniów klas IV-VI
    3. Terapia pedagogiczna w zakresie czytania i pisania dla uczniów klas IV-VI
    4. Terapia pedagogiczna w zakresie matematyki dla uczniów klas I-III
    5. „Złota rączka” zajęcia usprawniające rękę i umiejętności graficzne kl. I-III
    6. Trening umiejętności społecznych kl. I-III, IV-VI
    7. „Od niepewności do odwagi” zajęcia rozwijające umiejętności społeczne kl. IV-VI
    8. Zajęcia dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową kl. I-III
    9. Zajęcia rozwijające wyobraźnię i twórcze myślenie kl. I-III
    10. „Kocham czytać” – nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną
    11. Zajęcia „Jak uczyć się szybciej i skuteczniej” – dla uczniów kl. V-VI
    12. Orientacyjne, komputerowe badanie słuchu
    13. Terapia i konsultacje logopedyczne
    14. Trening uwagi słuchowej metodą Tomatisa
    15. Zajęcia dla rodziców dzieci z problemem nadpobudliwości
    16. Warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały…”
    17. Grupa wsparcia dla rodziców dzieci z niepełnosprawnością
    18. Systemowa terapia rodzin
    19. Mediacje oraz pomoc w sytuacjach kryzysowych

NA ZAJĘCIA DZIECI KIEROWANE SĄ PRZEZ PSYCHOLOGA PORADNI OPIEKUJĄCEGO SIĘ SZKOŁĄ

Oferta zajęć postdiagnostycznych dla gimnazjalistów, licealistów i ich rodziców w roku szkolnym 2016/2017 dla uczniów

      1. „Jak uczyć się skuteczniej?” – trening uczenia się i pamięci dla gimnazjalistów i licealistów
      2. „Uczyć jak się uczyć – dla dyslektyków i nie tylko” -warsztaty dla uczniów klas 6-tych i gimnazjalistów
      3. Badanie predyspozycji zawodowych dla licealistów
      4. Grupa Rozwoju Osobistego dla Gimnazjalistów „Poszukiwacze Skarbów: w poszukiwaniu siebie”
      5. Zajęcia warsztatowe prowadzone na terenie szkoły dla gimnazjalistów i licealistów (wg zapotrzebowania szkoły)
        • Integracyjne
        • Antystresowe
        • O wartościach
        • O komunikacji
        • Jak się skuteczniej uczyć?
        • Zawodoznawcze
      6. Terapia logopedyczna
      7. Orientacyjne komputerowe badanie słuchu
      8. Grupa ortograficzna dla młodzieży o mniejszych możliwościach dla gimnazjalistów

Psychologowie działu gimnazjalno-licealnego Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 20, oferują uczniom bemowskich szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, ich rodzicom oraz nauczycielom wszechstronną pomoc w zakresie:

Diagnozy:

      • indywidualne badania psychologiczne według potrzeb i zgłoszeń rodziców,
      • omawianie z rodzicami wyników badań,
      • porady po badaniach,
      • wystawianie pisemnych opinii na wniosek rodziców
      • kierowanie uczniów na zajęcia postdiagnostyczne,
      • kierowanie uczniów do Zespołu Orzekającego o potrzebie kształcenia specjalnego

Działalności doradczej

      • konsultacje z pedagogiem i psychologiem szkolnym,
      • konsultacje i porady dla nauczycieli,
      • porady bez badań dla rodziców,
      • obserwacje uczniów w środowisku szkolnym – za zgodą rodzica

Działalności postdiagnostycznej na rzecz uczniów:

    • warsztaty adaptacyjno-integracyjne – klasy  pierwsze gimnazjum i liceum
    • warsztaty jak się uczyć skutecznie – klasy pierwsze gimnazjum i liceum
    • warsztaty dotyczące wartości – klasy drugie gimnazjum
    • warsztaty dotyczące komunikacji – klasy drugie gimnazjum
    • badania zawodoznawcze związane z określeniem predyspozycji zawodowych – klasy drugie lub trzecie liceum
    • badania zawodoznawcze związane z wyborem dalszej drogi kształcenia dla klas trzecich gimnazjum
    • warsztaty zawodoznawcze związane z wyborem dalszej drogi kształcenia i zawodu – klasy trzecie gimnazjum
    • zajęcia antystresowe – klasy trzecie liceum i gimnazjum
    • grupa Rozwoju Osobistego dla gimnazjalistów „Poszukiwacze skarbów: w poszukiwaniu siebie”.
    • warsztaty dla gimnazjalistów i licealistów „Jak uczyć się skuteczniej”
    • „Uczyć jak się uczyć- dla dyslektyków i nie tylko” warsztaty dla uczniów dyslektycznych