Justyna Matusz – terapeuta pedagogiczny. Jestem absolwentką pedagogiki korekcyjnej i wczesnoszkolnej na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie. Ukończyłam również studia podyplomowe z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Jestem także certyfikowanym terapeutą ręki.
W pracy kieruję się przede wszystkim empatią, szacunkiem i zrozumieniem dla każdego dziecka. Moim mottem są słowa Janusza Korczaka: „Mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi…”. Staram się, żeby każde dziecko poczuło się na zajęciach ważne i było docenione.
W Poradni prowadzę terapię pedagogiczną w małych grupach dla dzieci w wieku przedszkolnym (od 3 do 6 roku życia) oraz zajęcia „Kocham czytać” usprawniające technikę czytania dla uczniów z klas I-III, a także diagnozę pedagogiczną dzieci szkolnych. Wspomagam rozwój dzieci przedszkolnych w zakresie czynności poznawczych, percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo – ruchowej, motoryki dużej i małej. W terapii pedagogicznej skupiam się nie tylko na trudnościach dziecka, ale również na jego mocnych stronach. Staram się doceniać najmniejsze postępy dziecka i budować jego pozytywną samoocenę oraz wiarę w siebie. Prowadzę również konsultacje graficzne dla uczniów, na których, m.in. uczę pisania pismem bibliotecznym, oraz konsultacje dotyczące nauki czytania metodą sylabową symultaniczno – sekwencyjną opracowaną przez panią prof. Jagodę Cieszyńską.