PPP20

Zajęcia postdiagnostyczne

Dzieci w wieku przedszkolnym
„KODUJ, KODUJ PRZEDSZKOLAKU”

Adresaci zajęć: dzieci sześcioletnie.

Cel zajęć:  ćwiczenie spostrzegawczości, pamięci, logicznego myślenia, rozwijanie umiejętności analizowania, wspieranie koncentracji uwagi, samodzielności oraz kreatywności.

Rekrutacja na zajęcia: na zajęcia przyjmowane są dzieci po konsultacji z psychologiem opiekującym się placówką do której dziecko uczęszcza.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: asmietanska@eduwarszawa.pl

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w czwartek w godz. 17.00 – 18.00 (sala konferencyjna).

Prowadzący zajęcia: Agnieszka Śmietańska

„SPOTKANIA Z BAŚNIĄ”

Adresaci zajęć: dzieci w wieku 5-6 lat. Na zajęcia zapraszamy dzieci nieśmiałe, lękowe, niepewne siebie, mające  trudności z nawiązywaniem kontaktów z rówieśnikami.

Cel zajęć:  redukcja lęku, budowanie pozytywnej samooceny, budowanie zaufania do innych, nauka nawiązywania relacji z dorosłymi i rówieśnikami. Rozwijanie wyobraźni, kreatywności  oraz twórczości.

Rekrutacja na zajęcia: na zajęcia przyjmowane są dzieci po konsultacji z psychologiem opiekującym się placówką do której dziecko uczęszcza. W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z psychologiem prowadzącym zajęcia: bkaczynska@eduwarszawa.pl

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w środy w godz. 16.00-17.00 (sala nr 5).

Zajęcia realizowane są w dwóch cyklach:

I półrocze: od 25.09.2024 r. do 29.01.2025 r.

II półrocze: 05.03.2025 r. do 04.06.2025 r.

Prowadzący zajęcia: Beata Kaczyńska, Monika Chodorowska

„W PODSKOKACH DO SZKOŁY”

Zajęcia ogólnorozwojowe z elementami integracji sensorycznej.

Adresaci zajęć: dzieci w wieku 5 i 6 lat.

Cel zajęć: rozwijanie sprawności fizycznej m.in. poprzez ćwiczenia ogólnorozwojowe, rozwijanie koordynacji obustronnej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej, poprawa orientacji przestrzennej, spostrzegawczości i refleksu, podniesienie świadomości poczucia własnego ciała, naukę współpracy
w grupie oraz zasad współzawodnictwa. Poprawę sprawności manualnej, podniesienie poziomu prac plastycznych dziecka oraz przygotowanie do nauki pisania oraz czytania.

Rekrutacja na zajęcia: na zajęcia przyjmowane są dzieci posiadające opinię poradni psychologiczno – pedagogicznej, w której zawarte są zalecenia świadczące o potrzebie treningu ogólnorozwojowego oraz brak uczestnictwa w podobnych zajęciach w innych placówkach.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: ajesionkowska@eduwarszawa.pl

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w piątki w godz. 8.00 – 9.00 (sala nr  11).

Prowadzący zajęcia: Anna Jesionkowska, Magdalena Wardzińska.

„ZAJĘCIA ROZWOJOWO-TERAPEUTYCZNE INSPIROWANE METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO W. SHERBORNE”

Adresaci zajęć: zajęcia adresowane są do dzieci w wieku 3 i 4 lat, które przejawiających postawy lękowe, mają trudności  w kontaktach rówieśniczych, są wycofane i niepewne siebie, mają problemy z problemy adaptacyjne.

Cel zajęć:  wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie, kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktów w grupie.

Rekrutacja na zajęcia: na zajęcia przyjmowane są dzieci na podstawie skierowania psychologa opiekującego się przedszkolem, do którego uczęszcza dziecko (po konsultacji z rodzicem i/ lub badaniach diagnostycznych). W zajęciach uczestniczą dzieci wspólnie z jednym z rodziców. O przyjęciu do grupy decyduje kolejność zgłoszeń.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: diwaniszczuk@eduwarszawa.pl

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w środy w godz. 17.00-- 18.00 (sala nr 11).

Prowadzący zajęcia: Danuta Iwaniszczuk, Karolina Świątek – Orska

„ŚPIEWAM, TAŃCZĘ, PODSKAKUJĘ- KONCENTRACJĘ SWĄ TRENUJĘ”

Adresaci zajęć: zajęcia adresowane są do dzieci w wieku 5 i 6 lat.

Cel zajęć:  zajęcia muzyczno- ruchowe dla dzieci, rozwijające koncentrację, twórczość, poczucie rytmu i ogólną sprawność ruchową.

Rekrutacja na zajęcia: na zajęcia w pierwszej kolejności przyjmowane są dzieci kierowane przez psychologa opiekującego się placówką do której uczęszcza dziecko, które nie uczęszczają na podobne zajęcia oraz mające w zaleceniach opinii potrzebę rozwijania koncentracji i sprawności ogólnej.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: sbednarek@eduwarszawa.pl

Termin zajęć: zajęcia odbywają się we wtorki w godz. 16:00-17:00 (sala nr 5).

Zajęcia realizowane są w dwóch cyklach:

I półrocze: od 17.09.2024 r. do 17.12 .2024 r.

II półrocze: 11.02.2025 r. do 20.05.2025 r.

Prowadzący zajęcia: Sylwia Bednarska, Aleksandra Zawistowska

„ZA KURTYNĄ”- zajęcia rozwijające zdolności teatralne.

Adresaci zajęć: zajęcia adresowane są do dzieci w wieku 5 i 6 lat.

Cel zajęć: rozwijanie wyobraźni i fantazji w poszukiwaniu rozwiązań artystycznych, aktorskich, muzycznych w oparciu o bajkoterapię i  teatr. Nabywanie umiejętności nazywania i identyfikowania swoich emocji. Doskonalenie wymowy pod względem wyrazistości barwy i siły głosu.

Rekrutacja na zajęcia: w pierwszej kolejności na zajęcia przyjmowane są dzieci kierowane przez  psychologów opiekujących się przedszkolem, do którego uczęszcza dziecko. Zajęcia adresowane są do dzieci, które mają problem z ekspresją emocji. Nie uczestniczą w zajęciach o podobnej tematyce.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: asmietanska@eduwarszawa.pl

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w środy w godz. 15:00-16:00 (sala konferencyjna).

Prowadzący zajęcia: Agnieszka Śmietańska, Magdalena Stępień

„ZAGADKOWE DŹWIĘKI”

Adresaci zajęć: zajęcia adresowane są do dzieci w wieku 5 i 6 lat.

Cel zajęć:  rozwijanie funkcji słuchowych, ćwiczenie uwagi słuchowej, doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, ćwiczenie pamięci słuchowej, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie koordynacji słuchowo- wzrokowo-ruchowej.

Rekrutacja na zajęcia: na zajęcia w pierwszej kolejności przyjmowane są dzieci kierowane przez  psychologów opiekujących się przedszkolem, do którego uczęszcza dziecko oraz mające w zaleceniach opinii potrzebę rozwijania koncentracji ogólnej oraz poprawę percepcji słuchowe

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: mchodorowska@eduwarszawa.pl

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w poniedziałki w godz. 16.00-17.00 (sala konferencyjna) - cykl 12 spotkań.

Prowadzący zajęcia: Elżbieta Pomykała, Monika Chodorowska

„UWAŻNOŚĆ W EDUKACJI - KOSMOS I KAJO” – zajęcia zwiększające koncentrację uwagi.

Adresaci zajęć: zajęcia adresowane są do dzieci w wieku 6 lat.

Cel zajęć: rozwijanie koncentracji uwagi oraz umiejętności rozpoznawania emocji. Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie, zwiększenie koncentracji uwagi, poprawa pamięci, zmniejszenie poziomu stresu, poprawę relacji rówieśniczych w grupie.

Rekrutacja na zajęcia: w pierwszej kolejności na zajęcia przyjmowane są dzieci kierowane przez  psychologów opiekujących się przedszkolem, do którego uczęszcza dziecko.  Na zajęcia zapraszamy dzieci, które nie uczestniczą w zajęciach o podobnej tematyce.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: adrianna.maciejewska@eduwarszawa.pl

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w czwartki w godz. 15:00-16:00 (sala konferencyjna).

Zajęcia odbywają się w dwóch cyklach:

I półrocze: od 26.09.2024 r. (10 spotkań).

II półrocze: od 20.02.2025 r. (10 spotkań).

Prowadzący zajęcia: Adrianna Maciejewska, Aleksandra Wysocka

„PORANNA GIMNASTYKA SENSOSMYKA”

Adresaci zajęć: zajęcia adresowane są do dzieci w wieku od 4 do 6 lat.

Cel zajęć: kształtowanie równowagi oraz koordynacji, wzmacnianie mięśni centralnych, poprawa koncentracji.

Rekrutacja na zajęcia: w pierwszej kolejności na zajęcia przyjmowane są dzieci posiadające aktualną diagnozę SI z zaburzeniami posturalnymi, zaświadczenia od fizjoterapeuty o problemach posturalnych, lub skierowania od innego specjalisty z PPP 20.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: sblacharska@eduwarszawa.pl

Termin zajęć: zajęcia odbywają się we wtorki. Grupa I w godz. 08:00-09:00 (sala 11). Grupa II w godz. 09.00 – 10.00.

Prowadzący zajęcia: Sylwia Bednarska

„TERAPIA PEDAGOGICZNA DLA DZIECI W WIEKU 5-6 LAT”

Adresaci zajęć: dzieci w wieku 5-6 lat

Cel zajęć: stymulowanie funkcji percepcyjno-motorycznych, wzmacnianie rozwoju emocjonalno-społecznego, doskonalenie zdolności koncentracji, wspomaganie rozwoju poznawczego, budowanie wiary we własne możliwości.

Rekrutacja na zajęcia: na zajęcia przyjmowane są dzieci na podstawie skierowania psychologa opiekującego się przedszkolem, do którego uczęszcza dziecko.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: mchodorowska@eduwarszawa.pl

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w:

pon. w godz. 17-18, we wtorki w godz. 14-15, 15-16, w środy w godz. 17.00-18.00, 18.00-19.00,

w czwartki i w piątki w godz. 8-9, 9-10.

Prowadzący zajęcia: Monika Chodorowska.

„TERAPIA PEDAGOGICZNA”

Adresaci zajęć: dzieci w wieku 3-6 lat z trudnościami w  rozumowaniu matematycznym, z obniżonymi umiejętnościami grafomotorycznymi, funkcjami słuchowymi, wzrokowymi, koordynacją wzrokowo – ruchową.

Cel zajęć:  wspieranie dzieci w pokonywaniu trudności edukacyjnych, usprawnienie funkcji percepcyjno-motorycznych, podniesienie poziomu sprawności manualnej, rozwijanie umiejętności matematycznych, wczesna nauka czytania metodą symultaniczno - sekwencyjną.

Rekrutacja na zajęcia: na zajęcia przyjmowane są dzieci na podstawie skierowania psychologa opiekującego się placówką, do której uczęszcza dziecko.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: jmatusz@eduwarszawa.pl

Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia podejmuje specjalista prowadzący po rozmowie z rodzicem.

Terminy zajęć: zajęcia odbywają się w poniedziałek, środę o godz. 8.00 – 9.00, 9.00 – 10.00, czwartek 9.00-10.00.

Prowadzący zajęcia: Justyna Matusz

W przypadku pytań

Zapraszamy do kontaktu

Często zadawane pytania

FAQ

Kto może korzystać z pomocy poradni?

Nasza poradnia świadczy pomoc psychologiczno – pedagogiczną dzieciom i młodzieży, uczęszczającym do szkół i przedszkoli z rejonu Dzielnicy Bemowa, a także dzieciom zamieszkałym w Dzielnicy Bemowo, nieobjętym edukacją przedszkolną. Poradnia udziela także pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, udziela rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, związanej z wychowywaniem i kształceniem dzieci i młodzieży, a także wspomaga przedszkola, szkoły i placówki z rejonu dzielnicy Bemowo
w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

Czy pomoc w poradni jest bezpłatna?

Wszystkie formy pomocy oferowane przez naszą poradnię są bezpłatne. 

W jaki sposób można zapisać dziecko  na badania diagnostyczne w poradni?

Na badania diagnostyczne do psychologa, logopedy oraz pedagoga/ terapeuty pedagogicznego umówić można się osobiście w recepcji poradni lub telefonicznie. Ze względu na specyfikę procesu diagnostycznego  na wyżej wymienione badania poradnia nie prowadzi zapisów elektronicznych.

W jaki sposób mogę uzyskać opinię z poradni dla mojego dziecka?

W celu wydania opinii psychologiczno – pedagogicznej przez poradnię dziecko musi mieć wykonane niezbędne  badania diagnostyczne.

W przypadku trudności szkolnych najczęściej wykonuje się badanie psychologiczne oraz pedagogiczne. W uzasadnionych przypadka również badanie logopedyczne oraz diagnozę integracji sensorycznej. 

W przypadku trudności społeczno – emocjonalnych wykonuje się badania psychologiczne oraz inne zalecane przez psychologa prowadzącego proces diagnostyczny dziecka.

W uzasadnionych przypadkach psycholog prowadzący proces diagnostyczny może poprosić rodzica o wykonanie dodatkowych badań w placówce medycznej np. badanie okulistyczne, laryngologiczne  lub też zalecić dodatkową konsultację z lekarzem psychiatrą lub neurologiem. 

Po dokonaniu pełnej diagnozy, omówieniu wszystkich wyników badań ze specjalistami – diagnostami rodzic, w celu wydania opinii lub informacji o wynikach badań dziecka, składa pisemny  wniosek o wydanie w/w dokumentu. 

Od dnia złożenia wniosku specjaliści mają 30 dni ( w uzasadnionych przypadkach 60) na przygotowanie i wydanie stosownego dokumentu. 

W jaki sposób mogę uzyskać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dla mojego dziecka?

Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego może zostać wydane dla  dzieci/uczniów niepełnosprawnym: niesłyszących, słabosłyszących, niewidomych, słabowidzących, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, z autyzmem tym z zespołem Aspergera, i z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz dla  uczniów zagrożonym niedostosowaniem społecznym lub niedostosowanych społecznie. 

W celu uzyskania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla swojego dziecka należy:

  • Zgłosić się osobiście  do recepcji poradni i zapisać się  na wizytę do psychologa opiekującego się szkołą/przedszkolem Twojego dziecka .
  • Zapisać dziecko na wszystkie wskazane przez naszego pracownika badania diagnostyczne.
  • Dostarczyć do psychologa prowadzącego proces diagnostyczny niezbędne dokumenty m.in. aktualną opinie ze szkoły /przedszkola o funkcjonowaniu dziecka, aktualne zaświadczenie od lekarza specjalisty potwierdzające rozpoznanie danej niepełnosprawności.  Druk opinii ze szkoły oraz zaświadczenia lekarskiego dostępny jest w recepcji poradni oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki. Podczas pierwszego spotkania konsultacyjnego psycholog poinformuje Cie jakie jeszcze dokumenty należy złożyć celem uzyskania orzeczenia.
  • Po zakończonym procesie diagnostycznym, omówieniu wyników badań ze specjalistami poradni oraz dostarczeniu wszystkich wskazanych przez psychologa dokumentów należy wypełnić wniosek o wydanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dziecka i złożyć go u psychologa prowadzącego proces diagnostyczny dziecka. Wniosek podpisany musi zostać przez obydwoje rodziców.  Druk wniosku dostępny jest w recepcji poradni oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki. 
  • Podczas składania wniosku otrzymasz informacje o terminie posiedzenia zespołu orzekającego rozpatrującego złożony wniosek.
  • Rodzic może uczestniczyć w zespole orzekającym powolnym do rozpatrzenia złożonego przez niego wniosku.
Czy poradnia wydaje orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci  orzeczenia dla dzieci niewidzących i niesłyszących?

Nie. Orzeczenia dla dzieci niewidzących i niesłyszących wydaje specjalistyczna poradnia TOP mieszcząca się na ul. Raszyńskiej 8/10.

Czy poradnia przekazuje wydaną opinię psychologiczno – pedagogiczną lub orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego  dla danego dziecka do szkoły? 

Poradnia nie przekazuje żadnych dokumentów wydanych dla dziecka do placówek edukacyjnych. Wydane przez naszą poradnie opinie, orzeczenie lub inne dokumenty rodzic odbiera osobiście z recepcji poradni potwierdzając ich odbiór własnoręcznym podpisem.  Po odebraniu dokumentu rodzic  może przekazać dany dokument do szkoły swojego dziecka. 

W jaki sposób mogę zapisać dziecko na diagnozę  integracji sensorycznej ? 

W celu zapisania dziecka  na diagnozę integracji sensorycznej konieczne jest wskazanie specjalisty z naszej poradni – psychologa/pedagoga lub logopedy. Po otrzymaniu wskazania do diagnozy należy skontaktować się mailowo z jednym z diagnostów integracji sensorycznej. Kontakt mailowy do specjalistów SI znajduje się w zakładce o nas/zespół.   Prosimy nie wysyłać zgłoszeń do wszystkich diagnostów SI. Każde zgłoszone na badanie dziecko trafia na wspólną listę. Powielanie zgłoszeń wydłuża proces ich weryfikacji.

 W jaki sposób mogę uzyskać opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju dla mojego dziecka?

Aby móc ubiegać się o wydanie opinii o wwrd konieczne jest aktualne zaświadczenie lekarskie stwierdzające niepełnosprawność dziecka.

W celu rozpoczęcia procesu diagnostycznego  należy osobiście lub telefonicznie skontaktować się z recepcją poradni, w celu umówienia  się na spotkanie z psychologiem  opiekującym się przedszkolem Twojego dziecka. Jeśli twoje dziecko nie uczęszcza jeszcze do przedszkola pracownik recepcji umówi Cię do wyznaczonego specjalisty. Podczas pierwszego spotkania psycholog przeanalizuje dostarczone zaświadczenie lekarskie i zgodnie z potrzebami wskaże na jakie badania diagnostyczne w naszej poradni należy zapisać dziecko. 

Po dokonaniu wskazanych badań, omówieniu ich wyników ze specjalistą oraz dostarczeniu wszystkich niezbędnych dokumentów/zaświadczeń należy wypełnić wniosek o wydanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i złożyć go u psychologa prowadzącego proces diagnostyczny. Podczas składania wniosku otrzymasz informacje o terminie posiedzenia zespołu orzekającego rozpatrującego złożony wniosek.

Rodzic może uczestniczyć w zespole orzekającym powołanym do rozpatrzenia złożonego przez Ciebie  wniosku.

Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane zostaje maksymalnie 7 dni od terminu, w którym odbyło się posiedzenie zespołu orzekającego. 

Pracownik naszej recepcji poinformuje Cię telefonicznie o możliwości odebrania orzeczenia. Dokument rodzic odbiera osobiście, potwierdzając jego odbiór własnoręcznym podpisem. Wydajemy jeden egzemplarz orzeczenia. Poradnia nie przesyła rodzicom skanów orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego. 

Czy wydanie przez poradnię opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na terapię wwrd w poradni?

Nie. Wydanie opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się do realizacji zajęć/terapii wynikających z w/w opinii  na terenie naszej poradni. 


W celu objęcia dziecka wczesnym wspomaganiem rozwoju w naszej poradni należy wziąć udział rekrutacji, która odbywa się raz w roku, na przełomie kwietnia i maja. W tym celu należy wypełnić  wniosek o realizację opinii WWRD ( druk wniosku dostępny jest w recepcji oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki) i złożyć go  osobiście w recepcji poradni lub do koordynatora Zespołu WWRD p. Magdaleny Stępień (po uprzednim umówieniu się). 


Koordynator kontaktuje się telefonicznie lub mailowo  z rodzicami dzieci zakwalifikowanych do realizacji opinii w danym roku szkolnym. O kolejności przyjęć decyduje data złożenia wniosku. Brak kontaktu ze strony koordynatora oznacza dalsze oczekiwanie w kolejce. 


Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka nie jest objęty rejonizacją. Opinię można realizować bezpłatnie w dowolnej placówce publicznej na terenie całej  Warszawy.

W jaki sposób mogę zapisać dziecko na terapię integracji sensorycznej? 

Zapisy na terapię integracji sensorycznej na dany rok szkolny odbywają się w ostatnim tygodniu sierpnia kończącego się  roku szkolnego. Informacja o rozpoczęciu  zapisów pojawia się na naszej stronie internetowej oraz na Facebooku poradni.  Przed przystąpieniem do zapisów prosimy o zapoznania się z regulaminem i zasadami rekrutacji. 

Czy mogę złożyć wniosek o wydanie opinii lub orzeczenia mailowo w formie skanu?

Nie. Ze względu na dane wrażliwe znajdujące się we wnioskach składanych do poradni nie przyjmujemy wniosków w formie skanów. Wniosek należy złożyć osobiście lub pocztą tradycyjna lub za pomocą e-Doręczeń. 

Masz inne pytania?

Skontaktuj się z nami.

Skontaktuj się z nami już dziś

Nie czekaj, zrób pierwszy krok w kierunku wsparcia dla swojego dziecka. Jesteśmy tutaj dla Ciebie!