Zajęcia postdiagnostyczne
Adresaci zajęć: dzieci sześcioletnie.
Cel zajęć: ćwiczenie spostrzegawczości, pamięci, logicznego myślenia, rozwijanie umiejętności analizowania, wspieranie koncentracji uwagi, samodzielności oraz kreatywności.
Rekrutacja na zajęcia: na zajęcia przyjmowane są dzieci po konsultacji z psychologiem opiekującym się placówką do której dziecko uczęszcza.
W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: asmietanska@eduwarszawa.pl
Termin zajęć: zajęcia odbywają się w czwartek w godz. 17.00 – 18.00 (sala konferencyjna).
Prowadzący zajęcia: Agnieszka Śmietańska
Adresaci zajęć: dzieci w wieku 5-6 lat. Na zajęcia zapraszamy dzieci nieśmiałe, lękowe, niepewne siebie, mające trudności z nawiązywaniem kontaktów z rówieśnikami.
Cel zajęć: redukcja lęku, budowanie pozytywnej samooceny, budowanie zaufania do innych, nauka nawiązywania relacji z dorosłymi i rówieśnikami. Rozwijanie wyobraźni, kreatywności oraz twórczości.
Rekrutacja na zajęcia: na zajęcia przyjmowane są dzieci po konsultacji z psychologiem opiekującym się placówką do której dziecko uczęszcza. W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z psychologiem prowadzącym zajęcia: bkaczynska@eduwarszawa.pl
Termin zajęć: zajęcia odbywają się w środy w godz. 16.00-17.00 (sala nr 5).
Zajęcia realizowane są w dwóch cyklach:
I półrocze: od 25.09.2024 r. do 29.01.2025 r.
II półrocze: 05.03.2025 r. do 04.06.2025 r.
Prowadzący zajęcia: Beata Kaczyńska, Monika Chodorowska
Zajęcia ogólnorozwojowe z elementami integracji sensorycznej.
Adresaci zajęć: dzieci w wieku 5 i 6 lat.
Cel zajęć: rozwijanie sprawności fizycznej m.in. poprzez ćwiczenia ogólnorozwojowe, rozwijanie koordynacji obustronnej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej, poprawa orientacji przestrzennej, spostrzegawczości i refleksu, podniesienie świadomości poczucia własnego ciała, naukę współpracy
w grupie oraz zasad współzawodnictwa. Poprawę sprawności manualnej, podniesienie poziomu prac plastycznych dziecka oraz przygotowanie do nauki pisania oraz czytania.
Rekrutacja na zajęcia: na zajęcia przyjmowane są dzieci posiadające opinię poradni psychologiczno – pedagogicznej, w której zawarte są zalecenia świadczące o potrzebie treningu ogólnorozwojowego oraz brak uczestnictwa w podobnych zajęciach w innych placówkach.
W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: ajesionkowska@eduwarszawa.pl
Termin zajęć: zajęcia odbywają się w piątki w godz. 8.00 – 9.00 (sala nr 11).
Prowadzący zajęcia: Anna Jesionkowska, Magdalena Wardzińska.
Adresaci zajęć: zajęcia adresowane są do dzieci w wieku 3 i 4 lat, które przejawiających postawy lękowe, mają trudności w kontaktach rówieśniczych, są wycofane i niepewne siebie, mają problemy z problemy adaptacyjne.
Cel zajęć: wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie, kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktów w grupie.
Rekrutacja na zajęcia: na zajęcia przyjmowane są dzieci na podstawie skierowania psychologa opiekującego się przedszkolem, do którego uczęszcza dziecko (po konsultacji z rodzicem i/ lub badaniach diagnostycznych). W zajęciach uczestniczą dzieci wspólnie z jednym z rodziców. O przyjęciu do grupy decyduje kolejność zgłoszeń.
W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: diwaniszczuk@eduwarszawa.pl
Termin zajęć: zajęcia odbywają się w środy w godz. 17.00-- 18.00 (sala nr 11).
Prowadzący zajęcia: Danuta Iwaniszczuk, Karolina Świątek – Orska
Adresaci zajęć: zajęcia adresowane są do dzieci w wieku 5 i 6 lat.
Cel zajęć: zajęcia muzyczno- ruchowe dla dzieci, rozwijające koncentrację, twórczość, poczucie rytmu i ogólną sprawność ruchową.
Rekrutacja na zajęcia: na zajęcia w pierwszej kolejności przyjmowane są dzieci kierowane przez psychologa opiekującego się placówką do której uczęszcza dziecko, które nie uczęszczają na podobne zajęcia oraz mające w zaleceniach opinii potrzebę rozwijania koncentracji i sprawności ogólnej.
W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: sbednarek@eduwarszawa.pl
Termin zajęć: zajęcia odbywają się we wtorki w godz. 16:00-17:00 (sala nr 5).
Zajęcia realizowane są w dwóch cyklach:
I półrocze: od 17.09.2024 r. do 17.12 .2024 r.
II półrocze: 11.02.2025 r. do 20.05.2025 r.
Prowadzący zajęcia: Sylwia Bednarska, Aleksandra Zawistowska
Adresaci zajęć: zajęcia adresowane są do dzieci w wieku 5 i 6 lat.
Cel zajęć: rozwijanie wyobraźni i fantazji w poszukiwaniu rozwiązań artystycznych, aktorskich, muzycznych w oparciu o bajkoterapię i teatr. Nabywanie umiejętności nazywania i identyfikowania swoich emocji. Doskonalenie wymowy pod względem wyrazistości barwy i siły głosu.
Rekrutacja na zajęcia: w pierwszej kolejności na zajęcia przyjmowane są dzieci kierowane przez psychologów opiekujących się przedszkolem, do którego uczęszcza dziecko. Zajęcia adresowane są do dzieci, które mają problem z ekspresją emocji. Nie uczestniczą w zajęciach o podobnej tematyce.
W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: asmietanska@eduwarszawa.pl
Termin zajęć: zajęcia odbywają się w środy w godz. 15:00-16:00 (sala konferencyjna).
Prowadzący zajęcia: Agnieszka Śmietańska, Magdalena Stępień
Adresaci zajęć: zajęcia adresowane są do dzieci w wieku 5 i 6 lat.
Cel zajęć: rozwijanie funkcji słuchowych, ćwiczenie uwagi słuchowej, doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, ćwiczenie pamięci słuchowej, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie koordynacji słuchowo- wzrokowo-ruchowej.
Rekrutacja na zajęcia: na zajęcia w pierwszej kolejności przyjmowane są dzieci kierowane przez psychologów opiekujących się przedszkolem, do którego uczęszcza dziecko oraz mające w zaleceniach opinii potrzebę rozwijania koncentracji ogólnej oraz poprawę percepcji słuchowe
W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: mchodorowska@eduwarszawa.pl
Termin zajęć: zajęcia odbywają się w poniedziałki w godz. 16.00-17.00 (sala konferencyjna) - cykl 12 spotkań.
Prowadzący zajęcia: Elżbieta Pomykała, Monika Chodorowska
Adresaci zajęć: zajęcia adresowane są do dzieci w wieku 6 lat.
Cel zajęć: rozwijanie koncentracji uwagi oraz umiejętności rozpoznawania emocji. Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie, zwiększenie koncentracji uwagi, poprawa pamięci, zmniejszenie poziomu stresu, poprawę relacji rówieśniczych w grupie.
Rekrutacja na zajęcia: w pierwszej kolejności na zajęcia przyjmowane są dzieci kierowane przez psychologów opiekujących się przedszkolem, do którego uczęszcza dziecko. Na zajęcia zapraszamy dzieci, które nie uczestniczą w zajęciach o podobnej tematyce.
W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: adrianna.maciejewska@eduwarszawa.pl
Termin zajęć: zajęcia odbywają się w czwartki w godz. 15:00-16:00 (sala konferencyjna).
Zajęcia odbywają się w dwóch cyklach:
I półrocze: od 26.09.2024 r. (10 spotkań).
II półrocze: od 20.02.2025 r. (10 spotkań).
Prowadzący zajęcia: Adrianna Maciejewska, Aleksandra Wysocka
Adresaci zajęć: zajęcia adresowane są do dzieci w wieku od 4 do 6 lat.
Cel zajęć: kształtowanie równowagi oraz koordynacji, wzmacnianie mięśni centralnych, poprawa koncentracji.
Rekrutacja na zajęcia: w pierwszej kolejności na zajęcia przyjmowane są dzieci posiadające aktualną diagnozę SI z zaburzeniami posturalnymi, zaświadczenia od fizjoterapeuty o problemach posturalnych, lub skierowania od innego specjalisty z PPP 20.
W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: sblacharska@eduwarszawa.pl
Termin zajęć: zajęcia odbywają się we wtorki. Grupa I w godz. 08:00-09:00 (sala 11). Grupa II w godz. 09.00 – 10.00.
Prowadzący zajęcia: Sylwia Bednarska
Adresaci zajęć: dzieci w wieku 5-6 lat
Cel zajęć: stymulowanie funkcji percepcyjno-motorycznych, wzmacnianie rozwoju emocjonalno-społecznego, doskonalenie zdolności koncentracji, wspomaganie rozwoju poznawczego, budowanie wiary we własne możliwości.
Rekrutacja na zajęcia: na zajęcia przyjmowane są dzieci na podstawie skierowania psychologa opiekującego się przedszkolem, do którego uczęszcza dziecko.
W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: mchodorowska@eduwarszawa.pl
Termin zajęć: zajęcia odbywają się w:
pon. w godz. 17-18, we wtorki w godz. 14-15, 15-16, w środy w godz. 17.00-18.00, 18.00-19.00,
w czwartki i w piątki w godz. 8-9, 9-10.
Prowadzący zajęcia: Monika Chodorowska.
Adresaci zajęć: dzieci w wieku 3-6 lat z trudnościami w rozumowaniu matematycznym, z obniżonymi umiejętnościami grafomotorycznymi, funkcjami słuchowymi, wzrokowymi, koordynacją wzrokowo – ruchową.
Cel zajęć: wspieranie dzieci w pokonywaniu trudności edukacyjnych, usprawnienie funkcji percepcyjno-motorycznych, podniesienie poziomu sprawności manualnej, rozwijanie umiejętności matematycznych, wczesna nauka czytania metodą symultaniczno - sekwencyjną.
Rekrutacja na zajęcia: na zajęcia przyjmowane są dzieci na podstawie skierowania psychologa opiekującego się placówką, do której uczęszcza dziecko.
W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: jmatusz@eduwarszawa.pl
Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia podejmuje specjalista prowadzący po rozmowie z rodzicem.
Terminy zajęć: zajęcia odbywają się w poniedziałek, środę o godz. 8.00 – 9.00, 9.00 – 10.00, czwartek 9.00-10.00.
Prowadzący zajęcia: Justyna Matusz
W przypadku pytań
Zapraszamy do kontaktu
Często zadawane pytania
FAQ
Nasza poradnia świadczy pomoc psychologiczno – pedagogiczną dzieciom i młodzieży, uczęszczającym do szkół i przedszkoli z rejonu Dzielnicy Bemowa, a także dzieciom zamieszkałym w Dzielnicy Bemowo, nieobjętym edukacją przedszkolną. Poradnia udziela także pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, udziela rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, związanej z wychowywaniem i kształceniem dzieci i młodzieży, a także wspomaga przedszkola, szkoły i placówki z rejonu dzielnicy Bemowo
w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
Wszystkie formy pomocy oferowane przez naszą poradnię są bezpłatne.
Na badania diagnostyczne do psychologa, logopedy oraz pedagoga/ terapeuty pedagogicznego umówić można się osobiście w recepcji poradni lub telefonicznie. Ze względu na specyfikę procesu diagnostycznego na wyżej wymienione badania poradnia nie prowadzi zapisów elektronicznych.
W celu wydania opinii psychologiczno – pedagogicznej przez poradnię dziecko musi mieć wykonane niezbędne badania diagnostyczne.
W przypadku trudności szkolnych najczęściej wykonuje się badanie psychologiczne oraz pedagogiczne. W uzasadnionych przypadka również badanie logopedyczne oraz diagnozę integracji sensorycznej.
W przypadku trudności społeczno – emocjonalnych wykonuje się badania psychologiczne oraz inne zalecane przez psychologa prowadzącego proces diagnostyczny dziecka.
W uzasadnionych przypadkach psycholog prowadzący proces diagnostyczny może poprosić rodzica o wykonanie dodatkowych badań w placówce medycznej np. badanie okulistyczne, laryngologiczne lub też zalecić dodatkową konsultację z lekarzem psychiatrą lub neurologiem.
Po dokonaniu pełnej diagnozy, omówieniu wszystkich wyników badań ze specjalistami – diagnostami rodzic, w celu wydania opinii lub informacji o wynikach badań dziecka, składa pisemny wniosek o wydanie w/w dokumentu.
Od dnia złożenia wniosku specjaliści mają 30 dni ( w uzasadnionych przypadkach 60) na przygotowanie i wydanie stosownego dokumentu.
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego może zostać wydane dla dzieci/uczniów niepełnosprawnym: niesłyszących, słabosłyszących, niewidomych, słabowidzących, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, z autyzmem tym z zespołem Aspergera, i z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz dla uczniów zagrożonym niedostosowaniem społecznym lub niedostosowanych społecznie.
W celu uzyskania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla swojego dziecka należy:
- Zgłosić się osobiście do recepcji poradni i zapisać się na wizytę do psychologa opiekującego się szkołą/przedszkolem Twojego dziecka .
- Zapisać dziecko na wszystkie wskazane przez naszego pracownika badania diagnostyczne.
- Dostarczyć do psychologa prowadzącego proces diagnostyczny niezbędne dokumenty m.in. aktualną opinie ze szkoły /przedszkola o funkcjonowaniu dziecka, aktualne zaświadczenie od lekarza specjalisty potwierdzające rozpoznanie danej niepełnosprawności. Druk opinii ze szkoły oraz zaświadczenia lekarskiego dostępny jest w recepcji poradni oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki. Podczas pierwszego spotkania konsultacyjnego psycholog poinformuje Cie jakie jeszcze dokumenty należy złożyć celem uzyskania orzeczenia.
- Po zakończonym procesie diagnostycznym, omówieniu wyników badań ze specjalistami poradni oraz dostarczeniu wszystkich wskazanych przez psychologa dokumentów należy wypełnić wniosek o wydanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dziecka i złożyć go u psychologa prowadzącego proces diagnostyczny dziecka. Wniosek podpisany musi zostać przez obydwoje rodziców. Druk wniosku dostępny jest w recepcji poradni oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki.
- Podczas składania wniosku otrzymasz informacje o terminie posiedzenia zespołu orzekającego rozpatrującego złożony wniosek.
- Rodzic może uczestniczyć w zespole orzekającym powolnym do rozpatrzenia złożonego przez niego wniosku.
Nie. Orzeczenia dla dzieci niewidzących i niesłyszących wydaje specjalistyczna poradnia TOP mieszcząca się na ul. Raszyńskiej 8/10.
Poradnia nie przekazuje żadnych dokumentów wydanych dla dziecka do placówek edukacyjnych. Wydane przez naszą poradnie opinie, orzeczenie lub inne dokumenty rodzic odbiera osobiście z recepcji poradni potwierdzając ich odbiór własnoręcznym podpisem. Po odebraniu dokumentu rodzic może przekazać dany dokument do szkoły swojego dziecka.
W celu zapisania dziecka na diagnozę integracji sensorycznej konieczne jest wskazanie specjalisty z naszej poradni – psychologa/pedagoga lub logopedy. Po otrzymaniu wskazania do diagnozy należy skontaktować się mailowo z jednym z diagnostów integracji sensorycznej. Kontakt mailowy do specjalistów SI znajduje się w zakładce o nas/zespół. Prosimy nie wysyłać zgłoszeń do wszystkich diagnostów SI. Każde zgłoszone na badanie dziecko trafia na wspólną listę. Powielanie zgłoszeń wydłuża proces ich weryfikacji.
Aby móc ubiegać się o wydanie opinii o wwrd konieczne jest aktualne zaświadczenie lekarskie stwierdzające niepełnosprawność dziecka.
W celu rozpoczęcia procesu diagnostycznego należy osobiście lub telefonicznie skontaktować się z recepcją poradni, w celu umówienia się na spotkanie z psychologiem opiekującym się przedszkolem Twojego dziecka. Jeśli twoje dziecko nie uczęszcza jeszcze do przedszkola pracownik recepcji umówi Cię do wyznaczonego specjalisty. Podczas pierwszego spotkania psycholog przeanalizuje dostarczone zaświadczenie lekarskie i zgodnie z potrzebami wskaże na jakie badania diagnostyczne w naszej poradni należy zapisać dziecko.
Po dokonaniu wskazanych badań, omówieniu ich wyników ze specjalistą oraz dostarczeniu wszystkich niezbędnych dokumentów/zaświadczeń należy wypełnić wniosek o wydanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i złożyć go u psychologa prowadzącego proces diagnostyczny. Podczas składania wniosku otrzymasz informacje o terminie posiedzenia zespołu orzekającego rozpatrującego złożony wniosek.
Rodzic może uczestniczyć w zespole orzekającym powołanym do rozpatrzenia złożonego przez Ciebie wniosku.
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane zostaje maksymalnie 7 dni od terminu, w którym odbyło się posiedzenie zespołu orzekającego.
Pracownik naszej recepcji poinformuje Cię telefonicznie o możliwości odebrania orzeczenia. Dokument rodzic odbiera osobiście, potwierdzając jego odbiór własnoręcznym podpisem. Wydajemy jeden egzemplarz orzeczenia. Poradnia nie przesyła rodzicom skanów orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego.
Nie. Wydanie opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się do realizacji zajęć/terapii wynikających z w/w opinii na terenie naszej poradni.
W celu objęcia dziecka wczesnym wspomaganiem rozwoju w naszej poradni należy wziąć udział rekrutacji, która odbywa się raz w roku, na przełomie kwietnia i maja. W tym celu należy wypełnić wniosek o realizację opinii WWRD ( druk wniosku dostępny jest w recepcji oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki) i złożyć go osobiście w recepcji poradni lub do koordynatora Zespołu WWRD p. Magdaleny Stępień (po uprzednim umówieniu się).
Koordynator kontaktuje się telefonicznie lub mailowo z rodzicami dzieci zakwalifikowanych do realizacji opinii w danym roku szkolnym. O kolejności przyjęć decyduje data złożenia wniosku. Brak kontaktu ze strony koordynatora oznacza dalsze oczekiwanie w kolejce.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka nie jest objęty rejonizacją. Opinię można realizować bezpłatnie w dowolnej placówce publicznej na terenie całej Warszawy.
Zapisy na terapię integracji sensorycznej na dany rok szkolny odbywają się w ostatnim tygodniu sierpnia kończącego się roku szkolnego. Informacja o rozpoczęciu zapisów pojawia się na naszej stronie internetowej oraz na Facebooku poradni. Przed przystąpieniem do zapisów prosimy o zapoznania się z regulaminem i zasadami rekrutacji.
Nie. Ze względu na dane wrażliwe znajdujące się we wnioskach składanych do poradni nie przyjmujemy wniosków w formie skanów. Wniosek należy złożyć osobiście lub pocztą tradycyjna lub za pomocą e-Doręczeń.
Masz inne pytania?
Skontaktuj się z nami.
Skontaktuj się z nami już dziś
Nie czekaj, zrób pierwszy krok w kierunku wsparcia dla swojego dziecka. Jesteśmy tutaj dla Ciebie!