PPP20

Terapia indywidualna

1. TERAPIA PEDAGOGICZNA – P. Chrząszcz - Piątkowska

Adresaci zajęć: uczniowie klas II-VIII z rozpoznanym ryzykiem dysleksji rozwojowej - dzieci, u których stwierdzono trudności w nauce czytania i pisania, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się-   obejmuje uczniów z takimi problemami jak dysleksja, dysortografia, którzy wymagają indywidualnego podejścia i wsparcia w procesie nauki.

Cel zajęć: wspieranie uczniów  w pokonywaniu trudności edukacyjnych poprzez dostosowanie metody pracy.

Rekrutacja na zajęcia: W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI PRZYJMOWANE SĄ DZIECI KIEROWANE PRZEZ SPECJALISTĘ Z PPP 20. w celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: IChrzaszcz@eduwarszawa.pl

Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia podejmuje specjalista prowadzący po rozmowie z rodzicem.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w:

poniedziałki w godzinach 14.00 – 16.00,

środy w godzinach 15.00-17.00,

czwartki w godzinach 15.00 – 19.00,

piątki w godzinach 8.00 – 9.00.

Zajęcia odbywają się w filii Poradni przy ul. Tadeusza Pełczyńskiego

Prowadzący zajęcia: Iwona Chrząszcz-Piątkowska

2. „Terapia logopedyczna” – zajęcia indywidualne P. DARIA

Adresaci zajęć: dzieci od 2 roku życia

Cel zajęć: poprawa komunikacji werbalnej stosownie do wieku dziecka, eliminowanie nieprawidłowości w zakresie funkcjonowania aparatu mowy, ćwiczenia toru oddechowego, korekta czynności fizjologicznych, wywoływanie prawidłowo brzmiących głosek, utrwalanie wywołanych głosek w mowie czynnej, wzbogacanie słownictwa w mowie czynnej i biernej.

Rekrutacja na zajęcia: w celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: zapisanie na terapię logopedyczną możliwe jest tylko i wyłącznie po uprzedniej konsultacji z logopedą oraz wykonaniu przez niego badań diagnostycznych dziecka.

Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia podejmuje specjalista prowadzący po rozmowie z rodzicem.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w poniedziałki 8.00-9.00, wtorki 13.00 – 18.00

Zajęcia odbywają się w filii Poradni przy ul. Tadeusza Pełczyńskiego

Prowadzący zajęcia: Daria Łączyńska

3. „Terapia logopedyczna” – zajęcia indywidualne

Adresaci zajęć: dzieci od 2 roku życia

Cel zajęć: poprawa komunikacji werbalnej stosownie do wieku dziecka, eliminowanie nieprawidłowości w zakresie funkcjonowania aparatu mowy, ćwiczenia toru oddechowego, korekta czynności fizjologicznych, wywoływanie prawidłowo brzmiących głosek, utrwalanie wywołanych głosek w mowie czynnej, wzbogacanie słownictwa w mowie czynnej i biernej.

Rekrutacja na zajęcia: w celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: zapisanie na terapię logopedyczną możliwe jest tylko i wyłącznie po uprzedniej konsultacji z logopedą oraz wykonaniu przez niego badań diagnostycznych dziecka.

Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia podejmuje specjalista prowadzący po rozmowie z rodzicem.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w poniedziałki 13.00 – 16.00, wtorki 12.00 – 13.00, środy 16.00 – 20.00, piątki 12.00 – 16.00

Prowadzący zajęcia: Magdalena Andrzejewska

Zajęcia odbywają się w filii Poradni przy ul. Tadeusza Pełczyńskiego

4. „TERAPIA LOGOPEDYCZNA”

Adresaci zajęć: dzieci od 2 roku życia

Cel zajęć: poprawa komunikacji werbalnej stosownie do wieku dziecka, eliminowanie nieprawidłowości w zakresie funkcjonowania aparatu mowy, ćwiczenia toru oddechowego, korekta czynności fizjologicznych, wywoływanie prawidłowo brzmiących głosek, utrwalanie wywołanych głosek w mowie czynnej, wzbogacanie zasobu słownictwa w mowie czynnej i biernej.

Rekrutacja na zajęcia: Zapisanie na terapię logopedyczną możliwe jest tylko i wyłącznie po uprzedniej konsultacji z logopedą  oraz wykonaniu przez niego badań diagnostycznych dziecka.  Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na terapię logopedyczną podejmuje logopeda po rozmowie z rodzicem.  

Termin zajęć: poniedziałek 8.00-12.00, wtorek 12.00-14.00, środa 16.00-20.00, piątek 15.00-17.00

Prowadzący zajęcia: Agnieszka Zarzycka -Kożuszek

5. „Terapia logopedyczna” – zajęcia indywidualne

Adresaci zajęć: dzieci od 2 roku życia

Cel zajęć: poprawa komunikacji werbalnej stosownie do wieku dziecka, eliminowanie nieprawidłowości w zakresie funkcjonowania aparatu mowy, ćwiczenia toru oddechowego, korekta czynności fizjologicznych, wywoływanie prawidłowo brzmiących głosek, utrwalanie wywołanych głosek w mowie czynnej, wzbogacanie słownictwa w mowie czynnej i biernej.

Rekrutacja na zajęcia: w celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: zapisanie na terapię logopedyczną możliwe jest tylko i wyłącznie po uprzedniej konsultacji z logopedą oraz wykonaniu przez niego badań diagnostycznych dziecka.

Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia podejmuje specjalista prowadzący po rozmowie z rodzicem.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się we wtorki  12.00-17.00,  środy 08.00 – 09.00 w Poradni na Powstańców śląskich 17

Prowadzący zajęcia: Marta Sznajder

6. „TERAPIA LOGOPEDYCZNA” – zajęcia indywidualne

Adresaci zajęć: dzieci od 2 roku życia i młodzież z rejonu działania Poradni z rozpoznanymi zaburzeniami kompetencji komunikacyjnej, zaburzeniami mowy i języka.

Cel zajęć: rozwijanie kompetencji komunikacyjnej, stymulacja rozwoju/ lub korekta umiejętności artykulacyjnych stosownie do wieku i norm rozwojowych, rozwijanie sprawności motorycznej artykulatorów oraz korekta czynności fizjologicznych w obrębie aparatu mowy.  

Rekrutacja na zajęcia: po diagnozie u specjalisty w Poradni. W celu umówienia na badanie prosimy
o kontakt z Recepcją Poradni. Na terapię nie zapisujemy dzieci/uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Pierwszeństwo mają dzieci kontynuujące terapię.

Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia podejmuje specjalista prowadzący po diagnozie logopedycznej i omówieniu wyników z rodzicem.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się wg indywidualnych ustaleń 1x tyg. lub 1x 2 tyg.  

Prowadzący zajęcia: Dorota Jedynak

7. „Terapia pedagogiczna”

Adresaci zajęć: dzieci w wieku przedszkolnym, wiek 4-6 lat.

Cel zajęć: usprawnianie zaburzonych funkcji percepcyjno-motorycznych.

Rekrutacja na zajęcia: na zajęcia przyjmowane są dzieci, na podstawie skierowania psychologa opiekującego się przedszkolem, do którego uczęszcza dziecko. Pierwszeństwo przy zapisie mają dzieci, które nie uczęszczają na podobny rodzaj zajęć.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia:

aleksandrawysocka@eduwarszawa.pl

Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia podejmuje specjalista prowadzący po rozmowie z rodzicem.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w Poradni na ul. Powstańców Śląskich 17. Dzień i godzina zajęć ustalana jest indywidualnie z prowadzącym.

Prowadzący zajęcia: Aleksandra Wysocka

8. „Terapia pedagogiczna- - zajęcia indywidualne

Adresaci zajęć: dzieci w wieku przedszkolnym.

Cel zajęć: usprawnianie zaburzonych funkcji percepcyjno-motorycznych (słuchowo-językowych, wzrokowo-przestrzennych, kinestetyczno-ruchowych), a także wzmacnianie rozwoju emocjonalno-społecznego.

Rekrutacja na zajęcia: Na zajęcia przyjmowane są dzieci z rejonu działania poradni, które nie korzystają z terapii w innej placówce. W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: asmietanska@eduwarszawa.pl

Ilość miejsc na zajęcia  terapii pedagogicznej  jest ograniczona dlatego ostateczną decyzję
o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia podejmuje specjalista prowadzący, po  analizie posiadanej dokumentacji, rozmowie z rodzicem kierując się  poziom deficytów i trudności dziecka.  

Termin zajęć: w roku szkolnym 2024-2025 zajęcia odbywają się w czwartki co dwa tygodnie. Godziny terapii ustalane są indywidualnie ze specjalistą.

Prowadzący zajęcia: Agnieszka Śmietańska

9. TERAPIA PEDAGOGICZNA’ – zajęcia indywidualne dla dzieci w wieku przedszkolnym

Adresaci zajęć: dzieci w wieku przedszkolnym (4-6 lat) z trudnościami w zakresie sprawności ręki, koncentracji uwagi, rozwoju poznawczego, umiejętności matematycznych i językowych.

Cel zajęć: wspieranie rozwoju dzieci poprzez zróżnicowane zajęcia i zabawy dostosowane do wieku i możliwości dziecka, ułatwiające przyswojenie umiejętności wskazanych w podstawie programowej dla przedszkoli.

Rekrutacja na zajęcia: W pierwszej kolejności przyjmowane są dzieci diagnozowane w PPP20, mające w zaleceniach terapię pedagogiczną lub kierowane na terapię przez psychologów pracujących w Poradni.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: sbednarek@eduwarszawa.pl

Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia podejmuje specjalista prowadzący po rozmowie z rodzicem.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się we wtorek w godz. 17:00-18:00, w środę w godz. 15:00-17:00 i w piątki w godz. 8:00-11:00

Prowadzący zajęcia: Sylwia Bednarek

Zajęcia odbywają się w filii Poradni przy ul. Tadeusza Pełczyńskiego

10. TERAPIA PEDAGOGICZNA UCZNIÓW KLAS IV, V, VI”- zajęcia indywidualne

Adresaci zajęć: uczniowie z klas IV-VI, z rozpoznanym ryzykiem dysleksji rozwojowej, u których stwierdzono trudności w nauce czytania i pisania, którzy wymagają indywidualnego podejścia oraz wsparcia w procesie nauki.

Cel zajęć: usprawnienie  zaburzonych  funkcji  percepcyjno - motorycznych,  wyrównywanie   braków  w wiadomościach i umiejętnościach, szczególnie dotyczących poprawnego czytania i pisania oraz poznawanie metod i sposobów radzenia sobie z trudnościami.

Rekrutacja na zajęcia: na zajęcia przyjmowani są w pierwszej kolejności uczniowie skierowani przez psychologa PPP nr 20. Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia podejmuje specjalista prowadzący po rozmowie z rodzicem.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: ejedral@eduwarszawa.pl

Termin zajęć: Dzień i godzina zajęć ustalana jest indywidualnie z prowadzącym.

Prowadzący zajęcia: Ewa Jędral

11. Terapia Pedagogiczna” – zajęcia indywidualne

Adresaci zajęć: uczniowie klas VII-VIII u których stwierdzono trudności w nauce czytania i pisania,
ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się obejmuje uczniów z takimi problemami jak dysleksja, dysortografia, którzy wymagają indywidualnego podejścia i wsparcia w procesie nauki

Cel zajęć: kompensacja ujawnionych deficytów, stymulowanie funkcji percepcyjno-motorycznych, doskonalenie umiejętności czytania i pisania, budowanie pozytywnej samooceny,

Rekrutacja na zajęcia: Zgłoszenia przyjmowane są do końca listopada 2024r. pod adresem mailowym j.pecht@eduwarszawa.pl

W zgłoszeniu proszę zawrzeć informację o danych personalnych dziecka, do jakiej klasy uczęszcza i czy posiada opinię/orzeczenie oraz tel. kontaktowy do rodzica.

Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia podejmuje specjalista prowadzący po rozmowie z rodzicem.

Termin zajęć: ustalany jest indywidualnie

Prowadzący zajęcia: Joanna Pecht

12. TERAPIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ” zajęcia indywidualne

Adresaci zajęć: dla dzieci od 4 r. ż. Do 7 r. ż., które posiadają aktualną (nie starszą niż 12 miesięcy) diagnozę SI, z której wynika potrzeba terapii. Na terapię integracji sensorycznej nie zapisujemy dzieci/uczniów posiadających opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Dzieci te korzystają z terapii w ramach realizacji zaleceń w szkołach, przedszkolach lub placówkach realizujących zajęcia w ramach WWRD.

Cel zajęć: celem terapii integracji sensorycznej jest stymulacja centralnego układu nerwowego poprzez pobudzanie receptorów zmysłowych. Proces ten ma dostarczyć aparatowi sensorycznemu odpowiednią ilość i jakość bodźców, aby na ich podstawie mózg nauczył się właściwego reagowania
i wykształcił prawidłowe reakcje adaptacyjne.

Rekrutacja na zajęcia: w celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: MWancerz@eduwarszawa.pl

Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia podejmuje specjalista prowadzący po rozmowie z rodzicem.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w czwartki (godz. 8:00-11:00) i piątki (godz. 13:00-17:00)

Prowadzący zajęcia: Magdalena Wancerz

13. TRENING UWAGI SŁUCHOWEJ wg. prof. A.TOMATISA”

Adresaci zajęć: uczniowie klas podstawowych I – VIII, a także szkół ponadpodstawowych z rozpoznanym zaburzeniem przetwarzania słuchowego na podstawie testu uwagi słuchowej.

Cel zajęć: Wspomaganie rozwoju ucznia poprzez usprawnianie słuchania receptywnego (skierowanego na zewnątrz, czyli otaczający świat) wpływające na zdolność koncentracji uwagi i rozumienie wypowiedzi otoczenia.

Rekrutacja na zajęcia: w pierwszej kolejności zostaje wykonanie badanie uwagi słuchowej (przetwarzania słuchowego) na podstawie skierowania specjalisty pracującego w Poradni. Po uzyskaniu informacji o potrzebie wykonania badania przetwarzania słuchowego, rodzic proszony jest o kontakt e-mail ze osobą prowadzącą trening w celu zapisu na badanie uwagi słuchowej.

Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia podejmuje specjalista po wykonaniu testu uwagi słuchowej.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się 4 razy w tygodniu w 3 sesjach odsłuchowych (I sesja - od 12 do 20 treningów, II sesja – od 12 do 18 treningów, III sesja - od 5 do 6 treningów). Pomiędzy każdą z sesji następuje przerwa w odsłuchu ok. 4 - 6 tygodni:

Poniedziałek I gr. 17:00 – 18:30, II gr. 18:30 – 20:00

Wtorek I gr. 8:00 – 9:30, II gr. 9:30 – 11:00

Czwartek I gr. 15:00 – 16:30, II gr. 16:30 – 18:00

Piątek I gr. 8:00 – 9:30, II gr. 9:30 – 11:00

Treningi odbywają się w sali nr. 7 w siedzibie głównej Poradni przy ul. Powstańców Śląskich 17

Prowadzący zajęcia: Agata Pograniczna

apograniczna@eduwarszawa.pl

14. "TERAPIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ” – zajęcia indywidualne

Adresaci zajęć: dzieci w wieku 4- 7 lat z aktualną diagnozą integracji sensorycznej (nie starszą niż 12 miesięcy), z której wynika potrzeba terapii..

Cel zajęć:  wspieranie dzieci w pokonywaniu trudności rozwojowych stymulując centralny układ nerwowy poprzez pobudzanie receptorów zmysłowych. Proces ten ma dostarczyć aparatowi sensorycznemu odpowiednią ilość i jakość bodźców, aby na ich podstawie mózg nauczył się właściwego reagowania i wykształcił prawidłowe reakcje adaptacyjne.

Rekrutacja na zajęcia: na terapię integracji sensorycznej  przyjmowane są dzieci z rejonu działania PPP nr 20. W zajęciach uczestniczą dzieci, które nie uczęszczają na terapię SI w przedszkolu, szkole lub gabinecie prywatnym. Na terapię integracji sensorycznej nie zapisujemy dzieci posiadających opinię       o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Dzieci te korzystają z terapii w ramach realizacji zaleceń w szkołach, przedszkolach lub placówkach realizujących zajęcia w ramach WWRD. Zapisanie dziecka na terapię integracji sensorycznej możliwe jest tylko w okresie ogłoszonej przez Poradnię rekrutacji.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: sblacharska@eduwarszawa.pl

Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia podejmuje specjalista prowadzący po zapoznaniu się z diagnozą SI (w pierwszej kolejności przyjmowane są dzieci z najgłębszymi deficytami sensorycznymi).

Termin zajęć: zajęcia odbywają się we wtorek w godz. 10.00-12.00, czwartek w godz. 15.00-19.00, piątek w godz. 12.00-16.00 w siedzibie głównej Poradni przy ul. Powstańców Śląskich 17

Prowadzący zajęcia: Sylwia Blacharska

15. "TERAPIA PEDAGOGICZNA W ZAKRESIE MATEMATYKI” – zajęcia indywidualne

Adresaci zajęć: uczniowie klas I-VIII z rozpoznanym ryzykiem dyskalkulii oraz dzieci, u których stwierdzono trudności w liczeniu i nauce matematyki, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się- obejmuje uczniów z takimi problemami jak dyskalkulia, trudności w uczeniu się matematyki wtórne do dysleksji, trudności w uczeniu się matematyki wynikające z deficytów percepcyjno-motorycznych oraz trudności w koncentracji uwagi, którzy wymagają indywidualnego podejścia i wsparcia w procesie nauki.

Cel zajęć:  wspieranie uczniów  w pokonywaniu trudności w uczeniu się matematyki oraz w liczeniu, stymulowanie rozwoju myślenia matematycznego i logicznego, wzmacnianie poczucia własnych kompetencji matematycznych i poczucia własnej wartości poprzez dostosowanie metody pracy.

Rekrutacja na zajęcia: na zajęcia przyjmowane są dzieci ze szkół na terenie Dzielnicy Bemowo,
na podstawie skierowania pedagoga lub psychologa po przeprowadzeniu diagnozy trudności matematycznych, psychologa opiekującego się szkołą, do której uczęszcza dziecko, dzieci, które mają  opinię o specyficznych trudnościach w uczeniu się matematyki lub ich ryzyku lub trudnościach wtórnych do deficytów percepcyjno-motorycznych towarzyszących dysleksji. Pierwszeństwo przy zapisie mają dzieci, które nie uczęszczają na podobny rodzaj zajęć.

w celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: anna.magdziak@eduwarszawa.pl

Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia podejmuje specjalista prowadzący
po rozmowie z rodzicem.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w Filii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 20, ul. Pełczyńskiego 26 np. poniedziałki w godz. 16.00-18.00, wtorki w godz. 14.00-16.00, środy w godz. 8.00-10.00 i piątki w godz. 14.00-16.00

Prowadzący zajęcia: Anna Magdziak

16. "TERAPIA PEDAGOGICZNA

Adresaci zajęć: dzieci w wieku 3 – 6 lat oraz dzieci odroczone od obowiązku szkolnego.

Cel zajęć:  wspieranie uczniów  w pokonywaniu trudności edukacyjnych, rozwijanie myślenia matematycznego, doskonalenie funkcji wzrokowych, słuchowych, podniesienie poziomu sprawności manualnej, wczesna nauka czytania metodą symultaniczno – sekwencyjną.

Rekrutacja na zajęcia: na zajęcia przyjmowane są dzieci na podstawie skierowania psychologa opiekującego się placówką, do której uczęszcza dziecko.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: jmatusz@eduwarszawa.pl

Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia podejmuje specjalista prowadzący po rozmowie z rodzicem.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w czwartki o godz.8.00 – 9.00.

Prowadzący zajęcia: Justyna Matusz

17. "TERAPIA PSYCHOLOGICZNA” – zajęcia indywidualne

Adresaci zajęć: uczniowie klas II-III (8-9 lat) – dzieci po diagnozie trudności społeczno-emocjonalnych.

Cel zajęć:  Wspieranie uczniów  w pokonywaniu trudności w sferze społeczno-emocjonalnej. Rozwijanie kompetencji emocjonalnych, wzmacnianie umiejętności nazywania oraz rozpoznawania emocji. Rozwijanie kompetencji społecznych dziecka, wzmacnianie przynależności do grupy rówieśniczej. Ćwiczenia obejmujące elementy relaksacji, szczególnie w sytuacji odczuwania wzmożonego lęku oraz stresu.

Rekrutacja na zajęcia: Aby zapisać dziecko na zajęcia należy przeprowadzić diagnozę w kierunku ww. trudności. Dziecko powinno posiadać opinię ze wskazaniem do podjęcia terapii.

w celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: a.nosarzewska@eduwarszawa.pl

Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia podejmuje specjalista prowadzący po rozmowie z rodzicem.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się we wtorki o godzinie 16.00 oraz 17.00.

Prowadzący zajęcia: psycholog: Aleksandra Nosarzewska.

W przypadku pytań

Zapraszamy do kontaktu

Często zadawane pytania

FAQ

Kto może korzystać z pomocy poradni?

Nasza poradnia świadczy pomoc psychologiczno – pedagogiczną dzieciom i młodzieży, uczęszczającym do szkół i przedszkoli z rejonu Dzielnicy Bemowa, a także dzieciom zamieszkałym w Dzielnicy Bemowo, nieobjętym edukacją przedszkolną. Poradnia udziela także pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, udziela rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, związanej z wychowywaniem i kształceniem dzieci i młodzieży, a także wspomaga przedszkola, szkoły i placówki z rejonu dzielnicy Bemowo
w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

Czy pomoc w poradni jest bezpłatna?

Wszystkie formy pomocy oferowane przez naszą poradnię są bezpłatne. 

W jaki sposób można zapisać dziecko  na badania diagnostyczne w poradni?

Na badania diagnostyczne do psychologa, logopedy oraz pedagoga/ terapeuty pedagogicznego umówić można się osobiście w recepcji poradni lub telefonicznie. Ze względu na specyfikę procesu diagnostycznego  na wyżej wymienione badania poradnia nie prowadzi zapisów elektronicznych.

W jaki sposób mogę uzyskać opinię z poradni dla mojego dziecka?

W celu wydania opinii psychologiczno – pedagogicznej przez poradnię dziecko musi mieć wykonane niezbędne  badania diagnostyczne.

W przypadku trudności szkolnych najczęściej wykonuje się badanie psychologiczne oraz pedagogiczne. W uzasadnionych przypadka również badanie logopedyczne oraz diagnozę integracji sensorycznej. 

W przypadku trudności społeczno – emocjonalnych wykonuje się badania psychologiczne oraz inne zalecane przez psychologa prowadzącego proces diagnostyczny dziecka.

W uzasadnionych przypadkach psycholog prowadzący proces diagnostyczny może poprosić rodzica o wykonanie dodatkowych badań w placówce medycznej np. badanie okulistyczne, laryngologiczne  lub też zalecić dodatkową konsultację z lekarzem psychiatrą lub neurologiem. 

Po dokonaniu pełnej diagnozy, omówieniu wszystkich wyników badań ze specjalistami – diagnostami rodzic, w celu wydania opinii lub informacji o wynikach badań dziecka, składa pisemny  wniosek o wydanie w/w dokumentu. 

Od dnia złożenia wniosku specjaliści mają 30 dni ( w uzasadnionych przypadkach 60) na przygotowanie i wydanie stosownego dokumentu. 

W jaki sposób mogę uzyskać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dla mojego dziecka?

Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego może zostać wydane dla  dzieci/uczniów niepełnosprawnym: niesłyszących, słabosłyszących, niewidomych, słabowidzących, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, z autyzmem tym z zespołem Aspergera, i z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz dla  uczniów zagrożonym niedostosowaniem społecznym lub niedostosowanych społecznie. 

W celu uzyskania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla swojego dziecka należy:

  • Zgłosić się osobiście  do recepcji poradni i zapisać się  na wizytę do psychologa opiekującego się szkołą/przedszkolem Twojego dziecka .
  • Zapisać dziecko na wszystkie wskazane przez naszego pracownika badania diagnostyczne.
  • Dostarczyć do psychologa prowadzącego proces diagnostyczny niezbędne dokumenty m.in. aktualną opinie ze szkoły /przedszkola o funkcjonowaniu dziecka, aktualne zaświadczenie od lekarza specjalisty potwierdzające rozpoznanie danej niepełnosprawności.  Druk opinii ze szkoły oraz zaświadczenia lekarskiego dostępny jest w recepcji poradni oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki. Podczas pierwszego spotkania konsultacyjnego psycholog poinformuje Cie jakie jeszcze dokumenty należy złożyć celem uzyskania orzeczenia.
  • Po zakończonym procesie diagnostycznym, omówieniu wyników badań ze specjalistami poradni oraz dostarczeniu wszystkich wskazanych przez psychologa dokumentów należy wypełnić wniosek o wydanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dziecka i złożyć go u psychologa prowadzącego proces diagnostyczny dziecka. Wniosek podpisany musi zostać przez obydwoje rodziców.  Druk wniosku dostępny jest w recepcji poradni oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki. 
  • Podczas składania wniosku otrzymasz informacje o terminie posiedzenia zespołu orzekającego rozpatrującego złożony wniosek.
  • Rodzic może uczestniczyć w zespole orzekającym powolnym do rozpatrzenia złożonego przez niego wniosku.
Czy poradnia wydaje orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci  orzeczenia dla dzieci niewidzących i niesłyszących?

Nie. Orzeczenia dla dzieci niewidzących i niesłyszących wydaje specjalistyczna poradnia TOP mieszcząca się na ul. Raszyńskiej 8/10.

Czy poradnia przekazuje wydaną opinię psychologiczno – pedagogiczną lub orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego  dla danego dziecka do szkoły? 

Poradnia nie przekazuje żadnych dokumentów wydanych dla dziecka do placówek edukacyjnych. Wydane przez naszą poradnie opinie, orzeczenie lub inne dokumenty rodzic odbiera osobiście z recepcji poradni potwierdzając ich odbiór własnoręcznym podpisem.  Po odebraniu dokumentu rodzic  może przekazać dany dokument do szkoły swojego dziecka. 

W jaki sposób mogę zapisać dziecko na diagnozę  integracji sensorycznej ? 

W celu zapisania dziecka  na diagnozę integracji sensorycznej konieczne jest wskazanie specjalisty z naszej poradni – psychologa/pedagoga lub logopedy. Po otrzymaniu wskazania do diagnozy należy skontaktować się mailowo z jednym z diagnostów integracji sensorycznej. Kontakt mailowy do specjalistów SI znajduje się w zakładce o nas/zespół.   Prosimy nie wysyłać zgłoszeń do wszystkich diagnostów SI. Każde zgłoszone na badanie dziecko trafia na wspólną listę. Powielanie zgłoszeń wydłuża proces ich weryfikacji.

 W jaki sposób mogę uzyskać opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju dla mojego dziecka?

Aby móc ubiegać się o wydanie opinii o wwrd konieczne jest aktualne zaświadczenie lekarskie stwierdzające niepełnosprawność dziecka.

W celu rozpoczęcia procesu diagnostycznego  należy osobiście lub telefonicznie skontaktować się z recepcją poradni, w celu umówienia  się na spotkanie z psychologiem  opiekującym się przedszkolem Twojego dziecka. Jeśli twoje dziecko nie uczęszcza jeszcze do przedszkola pracownik recepcji umówi Cię do wyznaczonego specjalisty. Podczas pierwszego spotkania psycholog przeanalizuje dostarczone zaświadczenie lekarskie i zgodnie z potrzebami wskaże na jakie badania diagnostyczne w naszej poradni należy zapisać dziecko. 

Po dokonaniu wskazanych badań, omówieniu ich wyników ze specjalistą oraz dostarczeniu wszystkich niezbędnych dokumentów/zaświadczeń należy wypełnić wniosek o wydanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i złożyć go u psychologa prowadzącego proces diagnostyczny. Podczas składania wniosku otrzymasz informacje o terminie posiedzenia zespołu orzekającego rozpatrującego złożony wniosek.

Rodzic może uczestniczyć w zespole orzekającym powołanym do rozpatrzenia złożonego przez Ciebie  wniosku.

Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane zostaje maksymalnie 7 dni od terminu, w którym odbyło się posiedzenie zespołu orzekającego. 

Pracownik naszej recepcji poinformuje Cię telefonicznie o możliwości odebrania orzeczenia. Dokument rodzic odbiera osobiście, potwierdzając jego odbiór własnoręcznym podpisem. Wydajemy jeden egzemplarz orzeczenia. Poradnia nie przesyła rodzicom skanów orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego. 

Czy wydanie przez poradnię opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na terapię wwrd w poradni?

Nie. Wydanie opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się do realizacji zajęć/terapii wynikających z w/w opinii  na terenie naszej poradni. 


W celu objęcia dziecka wczesnym wspomaganiem rozwoju w naszej poradni należy wziąć udział rekrutacji, która odbywa się raz w roku, na przełomie kwietnia i maja. W tym celu należy wypełnić  wniosek o realizację opinii WWRD ( druk wniosku dostępny jest w recepcji oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki) i złożyć go  osobiście w recepcji poradni lub do koordynatora Zespołu WWRD p. Magdaleny Stępień (po uprzednim umówieniu się). 


Koordynator kontaktuje się telefonicznie lub mailowo  z rodzicami dzieci zakwalifikowanych do realizacji opinii w danym roku szkolnym. O kolejności przyjęć decyduje data złożenia wniosku. Brak kontaktu ze strony koordynatora oznacza dalsze oczekiwanie w kolejce. 


Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka nie jest objęty rejonizacją. Opinię można realizować bezpłatnie w dowolnej placówce publicznej na terenie całej  Warszawy.

W jaki sposób mogę zapisać dziecko na terapię integracji sensorycznej? 

Zapisy na terapię integracji sensorycznej na dany rok szkolny odbywają się w ostatnim tygodniu sierpnia kończącego się  roku szkolnego. Informacja o rozpoczęciu  zapisów pojawia się na naszej stronie internetowej oraz na Facebooku poradni.  Przed przystąpieniem do zapisów prosimy o zapoznania się z regulaminem i zasadami rekrutacji. 

Czy mogę złożyć wniosek o wydanie opinii lub orzeczenia mailowo w formie skanu?

Nie. Ze względu na dane wrażliwe znajdujące się we wnioskach składanych do poradni nie przyjmujemy wniosków w formie skanów. Wniosek należy złożyć osobiście lub pocztą tradycyjna lub za pomocą e-Doręczeń. 

Masz inne pytania?

Skontaktuj się z nami.

Skontaktuj się z nami już dziś

Nie czekaj, zrób pierwszy krok w kierunku wsparcia dla swojego dziecka. Jesteśmy tutaj dla Ciebie!