Finał Bemowskiego Wyzwania „Cyfrowe mistrzostwa ortograficzne”
UWAGA!
Uczniowie uczestniczący w Wyzwaniu, którzy nie odebrali nagród, wyróżnień i dyplomów uczestnika proszeni są o zgłoszenie się do recepcji PPP nr 20 przy ul. Powstańców Śląskich 17 do końca listopada.
Lista laureatów
Kategoria 1-3
I Miejsce - Michał Łączyński- plakat "Ostatniuch" SP 321II Miejsce - Antoni Komendowski SP 316 kl. 2e - "Plakat z rz"III Miejsce - Milena Domagała kl. 3c SP 357 - plakat "Ó"Wyróżnienie - Zofia Włodarczyk kl 3 SP 82 - gra "reguły ortograficzne pisowni z ó, u”Wyróżnienie - Aleksander Biegaj, kl. 3a, SP nr 357 - plakat z muzyką „Rapuję z "-uje”
Kategoria 4-6
I Miejsce - Justynę Włodarczyk uczennice kl. 4d ,SP 82 - "Reguły ortograficzne pisowni wyrazów z rz i ż"II Miejsce - Stefan Potasiński klasa 5c SP 357 - Gra w Scratch "ó,u, lub h, ch"III Miejsce - Jan Markiewicz kl. 4c SP 82 – "Pisownia wyrazów z ż" oraz Maksymilian Paciorek 4e SP 82 - "Plakat z QR i gra słuchowa rz po spółgłoskach"Wyróżnienie - Klementyna Kossek SP 306 "h i ch - gra ortograficzna z gumką"Wyróżnienie - Zofia Kalinowska i Mateusz Rybakowski kl. 6a SP 357 “Najtrudniejsze wyzwanie wszech czasów #: ę, ą en, on, om"
Kategoria 7-8
Miejsce I - Tomasz Struzik kl 7a SP nr 82 gra -trudne końcówki "-ii/ji oraz ą,ę,om" oraz Piotr Musianek gra z ch i h kl. 7 SP nr 316
Gry ortograficzne wykonane przez uczniów Bemowskich Szkół Podstawowych w ramach wyzwania "Cyfrowe mistrzostwa ortograficzne".
- "Brakujące słowo -ii/ji oraz ą,ę,om"
https://wordwall.net/pl/resource/62665000
- Znajdź wyrazy z „ó”
https://wordwall.net/play/26042/682/389
- Nie ma czasu do stracenia kiedy CH na SZ się zmienia.png
https://wordwall.net/play/28750/935/177
- Reguły ortograficzne pisowni wyrazów z "rz, ż ''
https://wordwall.net/pl/resource/62662019
- Gra "ch"
https://wordwall.net/pl/resource/62656849
- "Pisownia wyrazów z "rz"
https://wordwall.net/pl/resource/62807584
- "Pisownia wyrazów z "ż"
https://wordwall.net/pl/resource/628
- „Królestwo ó zamknięte”
https://wordwall.net/pl/resource/62673957/polski/kr%c3%b3lestwo-%c3%b3-zamkniete
- Najtrudniejsze wyzwanie ... z ą/ę, on/om....
https://wordwall.net/resource/62221558
- „Zabawa z ch i h, rz i ż, u i ó”
https://scratch.mit.edu/projects/912983287
- „Dinusiowa ortografia”
https://scratch.mit.edu/projects/912984932
- Gra „u i ó lub ch i h”
https://scratch.mit.edu/projects/912984906
- „Zabawa z ortografią”
https://scratch.mit.edu/projects/913009523
- „Gra- reguły ortograficzne pisowni ó i u”
https://wordwall.net/pl/resource/62881305
- „Kumple rz”
https://wordwall.net/play/61788/953/233
- „Pisownia wyrazów z "ż"
https://wordwall.net/pl/resource/62885409
- „Pisownia-wyrazów-z-ż”
https://wordwall.net/pl/resource/62885409/pisownia-wyraz%c3%b3w-z-%c5%bc
Często zadawane pytania
FAQ
Nasza poradnia świadczy pomoc psychologiczno – pedagogiczną dzieciom i młodzieży, uczęszczającym do szkół i przedszkoli z rejonu Dzielnicy Bemowa, a także dzieciom zamieszkałym w Dzielnicy Bemowo, nieobjętym edukacją przedszkolną. Poradnia udziela także pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, udziela rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, związanej z wychowywaniem i kształceniem dzieci i młodzieży, a także wspomaga przedszkola, szkoły i placówki z rejonu dzielnicy Bemowo
w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
Wszystkie formy pomocy oferowane przez naszą poradnię są bezpłatne.
Na badania diagnostyczne do psychologa, logopedy oraz pedagoga/ terapeuty pedagogicznego umówić można się osobiście w recepcji poradni lub telefonicznie. Ze względu na specyfikę procesu diagnostycznego na wyżej wymienione badania poradnia nie prowadzi zapisów elektronicznych.
W celu wydania opinii psychologiczno – pedagogicznej przez poradnię dziecko musi mieć wykonane niezbędne badania diagnostyczne.
W przypadku trudności szkolnych najczęściej wykonuje się badanie psychologiczne oraz pedagogiczne. W uzasadnionych przypadka również badanie logopedyczne oraz diagnozę integracji sensorycznej.
W przypadku trudności społeczno – emocjonalnych wykonuje się badania psychologiczne oraz inne zalecane przez psychologa prowadzącego proces diagnostyczny dziecka.
W uzasadnionych przypadkach psycholog prowadzący proces diagnostyczny może poprosić rodzica o wykonanie dodatkowych badań w placówce medycznej np. badanie okulistyczne, laryngologiczne lub też zalecić dodatkową konsultację z lekarzem psychiatrą lub neurologiem.
Po dokonaniu pełnej diagnozy, omówieniu wszystkich wyników badań ze specjalistami – diagnostami rodzic, w celu wydania opinii lub informacji o wynikach badań dziecka, składa pisemny wniosek o wydanie w/w dokumentu.
Od dnia złożenia wniosku specjaliści mają 30 dni ( w uzasadnionych przypadkach 60) na przygotowanie i wydanie stosownego dokumentu.
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego może zostać wydane dla dzieci/uczniów niepełnosprawnym: niesłyszących, słabosłyszących, niewidomych, słabowidzących, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, z autyzmem tym z zespołem Aspergera, i z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz dla uczniów zagrożonym niedostosowaniem społecznym lub niedostosowanych społecznie.
W celu uzyskania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla swojego dziecka należy:
- Zgłosić się osobiście do recepcji poradni i zapisać się na wizytę do psychologa opiekującego się szkołą/przedszkolem Twojego dziecka .
- Zapisać dziecko na wszystkie wskazane przez naszego pracownika badania diagnostyczne.
- Dostarczyć do psychologa prowadzącego proces diagnostyczny niezbędne dokumenty m.in. aktualną opinie ze szkoły /przedszkola o funkcjonowaniu dziecka, aktualne zaświadczenie od lekarza specjalisty potwierdzające rozpoznanie danej niepełnosprawności. Druk opinii ze szkoły oraz zaświadczenia lekarskiego dostępny jest w recepcji poradni oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki. Podczas pierwszego spotkania konsultacyjnego psycholog poinformuje Cie jakie jeszcze dokumenty należy złożyć celem uzyskania orzeczenia.
- Po zakończonym procesie diagnostycznym, omówieniu wyników badań ze specjalistami poradni oraz dostarczeniu wszystkich wskazanych przez psychologa dokumentów należy wypełnić wniosek o wydanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dziecka i złożyć go u psychologa prowadzącego proces diagnostyczny dziecka. Wniosek podpisany musi zostać przez obydwoje rodziców. Druk wniosku dostępny jest w recepcji poradni oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki.
- Podczas składania wniosku otrzymasz informacje o terminie posiedzenia zespołu orzekającego rozpatrującego złożony wniosek.
- Rodzic może uczestniczyć w zespole orzekającym powolnym do rozpatrzenia złożonego przez niego wniosku.
Nie. Orzeczenia dla dzieci niewidzących i niesłyszących wydaje specjalistyczna poradnia TOP mieszcząca się na ul. Raszyńskiej 8/10.
Poradnia nie przekazuje żadnych dokumentów wydanych dla dziecka do placówek edukacyjnych. Wydane przez naszą poradnie opinie, orzeczenie lub inne dokumenty rodzic odbiera osobiście z recepcji poradni potwierdzając ich odbiór własnoręcznym podpisem. Po odebraniu dokumentu rodzic może przekazać dany dokument do szkoły swojego dziecka.
W celu zapisania dziecka na diagnozę integracji sensorycznej konieczne jest wskazanie specjalisty z naszej poradni – psychologa/pedagoga lub logopedy. Po otrzymaniu wskazania do diagnozy należy skontaktować się mailowo z jednym z diagnostów integracji sensorycznej. Kontakt mailowy do specjalistów SI znajduje się w zakładce o nas/zespół. Prosimy nie wysyłać zgłoszeń do wszystkich diagnostów SI. Każde zgłoszone na badanie dziecko trafia na wspólną listę. Powielanie zgłoszeń wydłuża proces ich weryfikacji.
Aby móc ubiegać się o wydanie opinii o wwrd konieczne jest aktualne zaświadczenie lekarskie stwierdzające niepełnosprawność dziecka.
W celu rozpoczęcia procesu diagnostycznego należy osobiście lub telefonicznie skontaktować się z recepcją poradni, w celu umówienia się na spotkanie z psychologiem opiekującym się przedszkolem Twojego dziecka. Jeśli twoje dziecko nie uczęszcza jeszcze do przedszkola pracownik recepcji umówi Cię do wyznaczonego specjalisty. Podczas pierwszego spotkania psycholog przeanalizuje dostarczone zaświadczenie lekarskie i zgodnie z potrzebami wskaże na jakie badania diagnostyczne w naszej poradni należy zapisać dziecko.
Po dokonaniu wskazanych badań, omówieniu ich wyników ze specjalistą oraz dostarczeniu wszystkich niezbędnych dokumentów/zaświadczeń należy wypełnić wniosek o wydanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i złożyć go u psychologa prowadzącego proces diagnostyczny. Podczas składania wniosku otrzymasz informacje o terminie posiedzenia zespołu orzekającego rozpatrującego złożony wniosek.
Rodzic może uczestniczyć w zespole orzekającym powołanym do rozpatrzenia złożonego przez Ciebie wniosku.
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane zostaje maksymalnie 7 dni od terminu, w którym odbyło się posiedzenie zespołu orzekającego.
Pracownik naszej recepcji poinformuje Cię telefonicznie o możliwości odebrania orzeczenia. Dokument rodzic odbiera osobiście, potwierdzając jego odbiór własnoręcznym podpisem. Wydajemy jeden egzemplarz orzeczenia. Poradnia nie przesyła rodzicom skanów orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego.
Nie. Wydanie opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się do realizacji zajęć/terapii wynikających z w/w opinii na terenie naszej poradni.
W celu objęcia dziecka wczesnym wspomaganiem rozwoju w naszej poradni należy wziąć udział rekrutacji, która odbywa się raz w roku, na przełomie kwietnia i maja. W tym celu należy wypełnić wniosek o realizację opinii WWRD ( druk wniosku dostępny jest w recepcji oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki) i złożyć go osobiście w recepcji poradni lub do koordynatora Zespołu WWRD p. Magdaleny Stępień (po uprzednim umówieniu się).
Koordynator kontaktuje się telefonicznie lub mailowo z rodzicami dzieci zakwalifikowanych do realizacji opinii w danym roku szkolnym. O kolejności przyjęć decyduje data złożenia wniosku. Brak kontaktu ze strony koordynatora oznacza dalsze oczekiwanie w kolejce.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka nie jest objęty rejonizacją. Opinię można realizować bezpłatnie w dowolnej placówce publicznej na terenie całej Warszawy.
Zapisy na terapię integracji sensorycznej na dany rok szkolny odbywają się w ostatnim tygodniu sierpnia kończącego się roku szkolnego. Informacja o rozpoczęciu zapisów pojawia się na naszej stronie internetowej oraz na Facebooku poradni. Przed przystąpieniem do zapisów prosimy o zapoznania się z regulaminem i zasadami rekrutacji.
Nie. Ze względu na dane wrażliwe znajdujące się we wnioskach składanych do poradni nie przyjmujemy wniosków w formie skanów. Wniosek należy złożyć osobiście lub pocztą tradycyjna lub za pomocą e-Doręczeń.
Masz inne pytania?
Skontaktuj się z nami.