PPP20

Zajęcia postdiagnostyczne

Dzieci w wieku szkolnym
„ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE”- zajęcia grupowe

Adresaci zajęć: uczniowie klas IV-VI oraz VII – VIII i LO. Zajęcia przeznaczone są dla dzieci przejawiających postawy lękowe, z trudnościami w kontaktach w grupie, wycofanych i niepewnych siebie, z problemami adaptacyjnymi.

Cel zajęć:  trening umiejętności komunikacyjnych, trening modyfikowania zachowań na bardziej aprobowane społecznie, umiejętność współpracy w grupie,. Nauka radzenia sobie z emocjami, praca nad przestrzeganiem zasad, uczenie się rozpoznawania emocji i potrzeb, odreagowanie napięć emocjonalnych, kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów, rozwijanie empatii oraz samoświadomości.

Rekrutacja na zajęcia: w celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: bfigurska@eduwarszawa.pl

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w dwóch grupach. Grupa 1 ( uczniowie klas IV-VI) – w czwartki w godz. 17.00 -17.50. Grupa 2 ( uczniowie kl. VII-VIII i LO) – w czwartki w godz. 18.00 – 18.50.

I półrocze: od 26.09.2024 r. do 30.01.2025 r. 

II półrocze: 20.02.2025 r. – 26.06.2025 r.

Prowadzący zajęcia: Beata Figurska – Wilk, Magdalena Lipiec.

„ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE SKIEROWANE DO DZIEWCZYNEK Z ADHD”

Adresaci zajęć: uczennice klas I-III z diagnozą ADHD

Cel zajęć: trening umiejętności komunikacyjnych, wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie, trening umiejętności radzenia sobie z emocjami, uczenie się umiejętności rozpoznawania emocji i potrzeb,  odreagowanie napięć emocjonalnych,  rozwijanie empatii i samoświadomości, budowanie umiejętność współpracy w grupie.

Rekrutacja na zajęcia: w celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: okarleszko@eduwarszawa.pl

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w piątki w godz. 16.00 – 17.00 (sala konferencyjna). Realizowane są w dwóch cyklach. 

Cykl I – od 04.10.2024 r. - 31.01.2025 r.

Cykl II - 21.02.2025 - 13.06.2025

Prowadzący zajęcia: Oktawia Karleszko

„UWAŻNOŚĆ W EDUKACJI - KOSMOS I KAJO”

Adresaci zajęć: zajęcia adresowane są do dzieci z klas I-III mających trudności w identyfikowaniu swoich emocji.

Cel zajęć: wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie, zwiększenie koncentracji uwagi oraz poprawa pamięci, zmniejszenie poziomu stresu, poprawa relacji rówieśniczych w grupie.

Rekrutacja na zajęcia: w celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: aleksandrawysocka@eduwarszawa.pl

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w czwartki w godz. 16.00 -17.00

Realizowane są w dwóch cyklach:

I półrocze: od 26.09.2024 r. (10 spotkań).

II półrocze: od 20.02.2025 r. (10 spotkań).

Prowadzący zajęcia: Adrianna Maciejewska, Aleksandra Wysocka 

„KOCHAM CZYTAĆ”

Adresaci zajęć: uczniowie klas I-III znajdujące się w grupie ryzyka dysleksji, które czytają metodą literowania.

Cel zajęć:  usprawnienie techniki czytania, przejście od literowania do czytania techniką sylabową. 

Rekrutacja na zajęcia: na zajęcia przyjmowane są dzieci na podstawie skierowania psychologa opiekującego się szkołą, do której uczęszcza dziecko. Są to zajęcia trwające jeden semestr.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: jmatusz@eduwarszawa.pl

Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia podejmuje specjalista prowadzący po rozmowie z rodzicem.

Rekrutacja na II semestr: od 20. 01.25 do 31.01.25.

Termin zajęć: zajęcia odbywają się we wtorki w godz.16.00 – 17.00, sala 16.

Prowadzący zajęcia: Justyna Matusz.

„NA SZLAKU NIE TYLKO  Z ORTOGRAFIĄ”

Adresaci zajęć: uczniowie klas VIII posiadający opinię o specyficznych trudnościach  w uczeniu się oraz mający trudności w zakresie pamięci i koncentracji uwagi oraz wymagający doskonalenia  umiejętności szkolnych takich jak pisanie i czytanie.

Cel zajęć:  utrwalanie zasad ortografii oraz pisowni wyrazów, wzmacnianie kompetencji w zakresie pisania i czytania, w tym także czytania ze zrozumieniem.

Rekrutacja na zajęcia: warunkiem udziału w zajęciach są zalecenia zawarte w opinii psychologiczno–pedagogicznej oraz brak możliwości udziału w zajęciach korekcyjno–kompensacyjnych na terenie szkoły.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: mlipiec@eduwarszawa.pl

Termin zajęć: zajęcia odbywają się we wtorki w godz. 16.00 -16.50 (sala nr 14)

Prowadzący zajęcia: Magdalena Lipiec

„TRENING KONCENTRACJI UWAGI”

Adresaci zajęć: uczniowie klas IV-VI z trudnościami w koncentracji uwagi, którym zależy na zwiększeniu zdolności do skupienia się na wykonywanym zadaniu.

Cel zajęć: wypracowanie u uczestników umiejętności koncentracji uwagi oraz relaksacji i uważności.

Rekrutacja na zajęcia: na trening w pierwszej kolejności zapisywane są dzieci, które mają skierowanie od psychologa PPP20 opiekującego się szkołą, do której dziecko uczęszcza. Rekrutacja jest także poprzedzona rozmową  z dzieckiem i rodzicem, po której prowadzący podejmują ostateczną decyzję
o zakwalifikowaniu dziecka do grupy.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: bfigurska@eduwarszawa.pl

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w piątki  w dwóch grupach: w godz.15.00 – 16.00 gr.1 oraz w godz. 16.00 – 17.00 gr.2

Prowadzący zajęcia: Beata Figurska – Wilk.

„TERAPIA RĘKI”

Adresaci zajęć: uczniowie klas I-III, którzy niechętnie podejmują czynności manualne, nie lubię takich czynności jak malowanie, klejenie, lepienie z plasteliny oraz mają problem z ubieraniem się, zapinaniem guzików czy wiązaniem butów.

Cel zajęć:  poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, stabilizacja mięśni ręki i obręczy barkowej oraz zwiększenie zdolności manipulacyjnych dłoni.

Rekrutacja na zajęcia: warunkiem udziału w zajęciach są zalecenia zawarte w opinii psychologiczno–pedagogicznej oraz brak możliwości udziału w zajęciach na terenie szkoły.

W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: mkuczwalska@eduwarszawa.pl

Termin zajęć: zajęcia odbywają się w poniedziałki w godz. 18.00 -19.00 oraz 19.00-20.00 w sali nr 11

Prowadzący zajęcia: Marta Kuczwalska

W przypadku pytań

Zapraszamy do kontaktu

Często zadawane pytania

FAQ

Kto może korzystać z pomocy poradni?

Nasza poradnia świadczy pomoc psychologiczno – pedagogiczną dzieciom i młodzieży, uczęszczającym do szkół i przedszkoli z rejonu Dzielnicy Bemowo, a także dzieciom zamieszkałym w Dzielnicy Bemowo, nieobjętym edukacją przedszkolną. Poradnia udziela także pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, udziela rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, związanej z wychowywaniem i kształceniem dzieci i młodzieży, a także wspomaga przedszkola, szkoły i placówki z rejonu dzielnicy Bemowo
w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

Czy pomoc w poradni jest bezpłatna?

Wszystkie formy pomocy oferowane przez naszą poradnię są bezpłatne. 

W jaki sposób można zapisać dziecko  na badania diagnostyczne w poradni?

Na badania diagnostyczne do psychologa, logopedy oraz pedagoga/ terapeuty pedagogicznego umówić można się osobiście w recepcji poradni lub telefonicznie. Ze względu na specyfikę procesu diagnostycznego  na wyżej wymienione badania poradnia nie prowadzi zapisów elektronicznych.

W jaki sposób mogę uzyskać opinię z poradni dla mojego dziecka?

W celu wydania opinii psychologiczno – pedagogicznej przez poradnię dziecko musi mieć wykonane niezbędne  badania diagnostyczne.

W przypadku trudności szkolnych najczęściej wykonuje się badanie psychologiczne oraz pedagogiczne. W uzasadnionych przypadka również badanie logopedyczne oraz diagnozę integracji sensorycznej. 

W przypadku trudności społeczno – emocjonalnych wykonuje się badania psychologiczne oraz inne zalecane przez psychologa prowadzącego proces diagnostyczny dziecka.

W uzasadnionych przypadkach psycholog prowadzący proces diagnostyczny może poprosić rodzica o wykonanie dodatkowych badań w placówce medycznej np. badanie okulistyczne, laryngologiczne  lub też zalecić dodatkową konsultację z lekarzem psychiatrą lub neurologiem. 

Po dokonaniu pełnej diagnozy, omówieniu wszystkich wyników badań ze specjalistami – diagnostami rodzic, w celu wydania opinii lub informacji o wynikach badań dziecka, składa pisemny  wniosek o wydanie w/w dokumentu. 

Od dnia złożenia wniosku specjaliści mają 30 dni (w uzasadnionych przypadkach 60) na przygotowanie i wydanie stosownego dokumentu. 

W jaki sposób mogę uzyskać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dla mojego dziecka?

Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego może zostać wydane dla  dzieci/uczniów niepełnosprawnym: niesłyszących, słabosłyszących, niewidomych, słabowidzących, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, i z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz dla  uczniów zagrożonym niedostosowaniem społecznym lub niedostosowanych społecznie. 

W celu uzyskania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla swojego dziecka należy:

  • Zgłosić się osobiście  do recepcji poradni i zapisać się  na wizytę do psychologa opiekującego się szkołą/przedszkolem Twojego dziecka .
  • Zapisać dziecko na wszystkie wskazane przez naszego pracownika badania diagnostyczne.
  • Dostarczyć do psychologa prowadzącego proces diagnostyczny niezbędne dokumenty m.in. aktualną opinie ze szkoły /przedszkola o funkcjonowaniu dziecka, aktualne zaświadczenie od lekarza specjalisty potwierdzające rozpoznanie danej niepełnosprawności.  Druk opinii ze szkoły oraz zaświadczenia lekarskiego dostępny jest w recepcji poradni oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki. Podczas pierwszego spotkania konsultacyjnego psycholog poinformuje Cię jakie jeszcze dokumenty należy złożyć celem uzyskania orzeczenia.
  • Po zakończonym procesie diagnostycznym, omówieniu wyników badań ze specjalistami oraz dostarczeniu wszystkich wskazanych przez psychologa dokumentów należy wypełnić wniosek o wydanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dziecka, przeanalizować
    wszystkie dokumenty z psychologiem prowadzącym sprawę i złożyć wniosek w recepcji
    poradni. Wniosek podpisany musi zostać przez obydwoje rodziców. Druk wniosku dostępny jest w recepcji poradni oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki. 
  • Podczas składania wniosku otrzymasz informacje o terminie posiedzenia zespołu orzekającego rozpatrującego złożony wniosek.
  • Rodzic może uczestniczyć w zespole orzekającym powołanym do rozpatrzenia złożonego wniosku.
Czy poradnia wydaje orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci niewidzących i niesłyszących?

Nie. Orzeczenia dla dzieci niewidzących i niesłyszących wydaje specjalistyczna poradnia TOP mieszcząca się na ul. Raszyńskiej 8/10.

Czy poradnia przekazuje wydaną opinię psychologiczno – pedagogiczną lub orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego  dla danego dziecka do szkoły? 

Poradnia nie przekazuje żadnych dokumentów wydanych dla dziecka do placówek edukacyjnych. Wydane przez naszą poradnie opinie, orzeczenie lub inne dokumenty rodzic odbiera osobiście z recepcji poradni potwierdzając ich odbiór własnoręcznym podpisem.  Po odebraniu dokumentu rodzic  może przekazać dany dokument do szkoły swojego dziecka. 

W jaki sposób mogę zapisać dziecko na diagnozę  integracji sensorycznej ? 

W celu zapisania dziecka  na diagnozę integracji sensorycznej konieczne jest wskazanie specjalisty z naszej poradni – psychologa/pedagoga lub logopedy. Po otrzymaniu wskazania do diagnozy należy skontaktować się mailowo z jednym z diagnostów integracji sensorycznej. Kontakt mailowy do specjalistów SI znajduje się w zakładce o nas/zespół.   Prosimy nie wysyłać zgłoszeń do wszystkich diagnostów SI. Każde zgłoszone na badanie dziecko trafia na wspólną listę. Powielanie zgłoszeń wydłuża proces ich weryfikacji.

 W jaki sposób mogę uzyskać opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju dla mojego dziecka?

Aby móc ubiegać się o wydanie opinii o wwrd konieczne jest aktualne zaświadczenie lekarskie stwierdzające niepełnosprawność dziecka.

W celu rozpoczęcia procesu diagnostycznego  należy osobiście lub telefonicznie skontaktować się z recepcją poradni, w celu umówienia  się na spotkanie z psychologiem  opiekującym się przedszkolem Twojego dziecka. Jeśli Twoje dziecko nie uczęszcza jeszcze do przedszkola pracownik recepcji umówi Cię do wyznaczonego specjalisty. Podczas pierwszego spotkania psycholog przeanalizuje dostarczone zaświadczenie lekarskie i zgodnie z potrzebami wskaże na jakie badania diagnostyczne w naszej poradni należy zapisać dziecko. 

Po dokonaniu wskazanych badań, omówieniu ich wyników ze specjalistą oraz dostarczeniu wszystkich niezbędnych dokumentów/zaświadczeń należy dokładnie wypełnić wniosek o wydanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, sprawdzić go z psychologiem prowadzącym sprawę, a następnie złożyć go w recepcji porani. Podczas składania wniosku otrzymasz informacje o terminie posiedzenia zespołu orzekającego rozpatrującego złożony wniosek.

Rodzic może uczestniczyć w zespole orzekającym powołanym do rozpatrzenia złożonego przez Ciebie  wniosku.

Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane zostaje maksymalnie 7 dni od terminu, w którym odbyło się posiedzenie zespołu orzekającego. 

Pracownik naszej recepcji poinformuje Cię telefonicznie o możliwości odebrania orzeczenia. Dokument rodzic odbiera osobiście, potwierdzając jego odbiór własnoręcznym podpisem. Wydajemy jeden egzemplarz orzeczenia. Poradnia nie przesyła rodzicom skanów orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego. 

Czy wydanie przez poradnię opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na terapię wwrd w poradni?

Nie. Wydanie opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się do realizacji zajęć/terapii wynikających z w/w opinii  na terenie naszej poradni. 


W celu objęcia dziecka wczesnym wspomaganiem rozwoju w naszej poradni należy wziąć udział w rekrutacji, która odbywa się raz w roku, na przełomie kwietnia i maja. W tym celu należy wypełnić  wniosek o realizację opinii WWRD ( druk wniosku dostępny jest w recepcji oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki) i złożyć go  osobiście w recepcji poradni lub do koordynatora Zespołu WWRD p. Magdaleny Stępień (po uprzednim umówieniu się). 


Koordynator kontaktuje się telefonicznie lub mailowo  z rodzicami dzieci zakwalifikowanych do realizacji opinii w danym roku szkolnym. O kolejności przyjęć decyduje data złożenia wniosku. Brak kontaktu ze strony koordynatora oznacza dalsze oczekiwanie w kolejce. 


Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka nie jest objęty rejonizacją. Opinię można realizować bezpłatnie w dowolnej placówce publicznej na terenie całej  Warszawy.

W jaki sposób mogę zapisać dziecko na terapię integracji sensorycznej? 

Zapisy na terapię integracji sensorycznej na dany rok szkolny odbywają się w ostatnim tygodniu sierpnia poprzedzającym nowy rok szkolny. Informacja o rozpoczęciu  zapisów pojawia się na naszej stronie internetowej oraz na Facebooku poradni.  Przed przystąpieniem do zapisów prosimy o zapoznania się z regulaminem i zasadami rekrutacji. 

Czy mogę złożyć wniosek o wydanie opinii lub orzeczenia mailowo w formie skanu?

Nie. Ze względu na dane wrażliwe znajdujące się we wnioskach składanych do poradni nie przyjmujemy wniosków w formie skanów. Wniosek należy złożyć osobiście lub pocztą tradycyjna lub za pomocą e-Doręczeń. 

Masz inne pytania?

Skontaktuj się z nami.

Skontaktuj się z nami już dziś

Nie czekaj, zrób pierwszy krok w kierunku wsparcia dla swojego dziecka. Jesteśmy tutaj dla Ciebie!