Zajęcia postdiagnostyczne
Adresaci zajęć: uczniowie klas IV-VI oraz VII – VIII i LO. Zajęcia przeznaczone są dla dzieci przejawiających postawy lękowe, z trudnościami w kontaktach w grupie, wycofanych i niepewnych siebie, z problemami adaptacyjnymi.
Cel zajęć: trening umiejętności komunikacyjnych, trening modyfikowania zachowań na bardziej aprobowane społecznie, umiejętność współpracy w grupie,. Nauka radzenia sobie z emocjami, praca nad przestrzeganiem zasad, uczenie się rozpoznawania emocji i potrzeb, odreagowanie napięć emocjonalnych, kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów, rozwijanie empatii oraz samoświadomości.
Rekrutacja na zajęcia: w celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: bfigurska@eduwarszawa.pl
Termin zajęć: zajęcia odbywają się w dwóch grupach. Grupa 1 ( uczniowie klas IV-VI) – w czwartki w godz. 17.00 -17.50. Grupa 2 ( uczniowie kl. VII-VIII i LO) – w czwartki w godz. 18.00 – 18.50.
I półrocze: od 26.09.2024 r. do 30.01.2025 r.
II półrocze: 20.02.2025 r. – 26.06.2025 r.
Prowadzący zajęcia: Beata Figurska – Wilk, Magdalena Lipiec.
Adresaci zajęć: uczennice klas I-III z diagnozą ADHD
Cel zajęć: trening umiejętności komunikacyjnych, wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie, trening umiejętności radzenia sobie z emocjami, uczenie się umiejętności rozpoznawania emocji i potrzeb, odreagowanie napięć emocjonalnych, rozwijanie empatii i samoświadomości, budowanie umiejętność współpracy w grupie.
Rekrutacja na zajęcia: w celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: okarleszko@eduwarszawa.pl
Termin zajęć: zajęcia odbywają się w piątki w godz. 16.00 – 17.00 (sala konferencyjna). Realizowane są w dwóch cyklach.
Cykl I – od 04.10.2024 r. - 31.01.2025 r.
Cykl II - 21.02.2025 - 13.06.2025
Prowadzący zajęcia: Oktawia Karleszko
Adresaci zajęć: zajęcia adresowane są do dzieci z klas I-III mających trudności w identyfikowaniu swoich emocji.
Cel zajęć: wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie, zwiększenie koncentracji uwagi oraz poprawa pamięci, zmniejszenie poziomu stresu, poprawa relacji rówieśniczych w grupie.
Rekrutacja na zajęcia: w celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: aleksandrawysocka@eduwarszawa.pl
Termin zajęć: zajęcia odbywają się w czwartki w godz. 16.00 -17.00
Realizowane są w dwóch cyklach:
I półrocze: od 26.09.2024 r. (10 spotkań).
II półrocze: od 20.02.2025 r. (10 spotkań).
Prowadzący zajęcia: Adrianna Maciejewska, Aleksandra Wysocka
Adresaci zajęć: uczniowie klas I-III znajdujące się w grupie ryzyka dysleksji, które czytają metodą literowania.
Cel zajęć: usprawnienie techniki czytania, przejście od literowania do czytania techniką sylabową.
Rekrutacja na zajęcia: na zajęcia przyjmowane są dzieci na podstawie skierowania psychologa opiekującego się szkołą, do której uczęszcza dziecko. Są to zajęcia trwające jeden semestr.
W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: jmatusz@eduwarszawa.pl
Ostateczną decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia podejmuje specjalista prowadzący po rozmowie z rodzicem.
Rekrutacja na II semestr: od 20. 01.25 do 31.01.25.
Termin zajęć: zajęcia odbywają się we wtorki w godz.16.00 – 17.00, sala 16.
Prowadzący zajęcia: Justyna Matusz.
Adresaci zajęć: uczniowie klas VIII posiadający opinię o specyficznych trudnościach w uczeniu się oraz mający trudności w zakresie pamięci i koncentracji uwagi oraz wymagający doskonalenia umiejętności szkolnych takich jak pisanie i czytanie.
Cel zajęć: utrwalanie zasad ortografii oraz pisowni wyrazów, wzmacnianie kompetencji w zakresie pisania i czytania, w tym także czytania ze zrozumieniem.
Rekrutacja na zajęcia: warunkiem udziału w zajęciach są zalecenia zawarte w opinii psychologiczno–pedagogicznej oraz brak możliwości udziału w zajęciach korekcyjno–kompensacyjnych na terenie szkoły.
W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: mlipiec@eduwarszawa.pl
Termin zajęć: zajęcia odbywają się we wtorki w godz. 16.00 -16.50 (sala nr 14)
Prowadzący zajęcia: Magdalena Lipiec
Adresaci zajęć: uczniowie klas IV-VI z trudnościami w koncentracji uwagi, którym zależy na zwiększeniu zdolności do skupienia się na wykonywanym zadaniu.
Cel zajęć: wypracowanie u uczestników umiejętności koncentracji uwagi oraz relaksacji i uważności.
Rekrutacja na zajęcia: na trening w pierwszej kolejności zapisywane są dzieci, które mają skierowanie od psychologa PPP20 opiekującego się szkołą, do której dziecko uczęszcza. Rekrutacja jest także poprzedzona rozmową z dzieckiem i rodzicem, po której prowadzący podejmują ostateczną decyzję
o zakwalifikowaniu dziecka do grupy.
W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: bfigurska@eduwarszawa.pl
Termin zajęć: zajęcia odbywają się w piątki w dwóch grupach: w godz.15.00 – 16.00 gr.1 oraz w godz. 16.00 – 17.00 gr.2
Prowadzący zajęcia: Beata Figurska – Wilk.
Adresaci zajęć: uczniowie klas I-III, którzy niechętnie podejmują czynności manualne, nie lubię takich czynności jak malowanie, klejenie, lepienie z plasteliny oraz mają problem z ubieraniem się, zapinaniem guzików czy wiązaniem butów.
Cel zajęć: poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, stabilizacja mięśni ręki i obręczy barkowej oraz zwiększenie zdolności manipulacyjnych dłoni.
Rekrutacja na zajęcia: warunkiem udziału w zajęciach są zalecenia zawarte w opinii psychologiczno–pedagogicznej oraz brak możliwości udziału w zajęciach na terenie szkoły.
W celu zapisu na zajęcia prosimy o kontakt mailowy z terapeutą prowadzącym zajęcia: mkuczwalska@eduwarszawa.pl
Termin zajęć: zajęcia odbywają się w poniedziałki w godz. 18.00 -19.00 oraz 19.00-20.00 w sali nr 11
Prowadzący zajęcia: Marta Kuczwalska
W przypadku pytań
Zapraszamy do kontaktu
Często zadawane pytania
FAQ
Nasza poradnia świadczy pomoc psychologiczno – pedagogiczną dzieciom i młodzieży, uczęszczającym do szkół i przedszkoli z rejonu Dzielnicy Bemowo, a także dzieciom zamieszkałym w Dzielnicy Bemowo, nieobjętym edukacją przedszkolną. Poradnia udziela także pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, udziela rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, związanej z wychowywaniem i kształceniem dzieci i młodzieży, a także wspomaga przedszkola, szkoły i placówki z rejonu dzielnicy Bemowo
w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
Wszystkie formy pomocy oferowane przez naszą poradnię są bezpłatne.
Na badania diagnostyczne do psychologa, logopedy oraz pedagoga/ terapeuty pedagogicznego umówić można się osobiście w recepcji poradni lub telefonicznie. Ze względu na specyfikę procesu diagnostycznego na wyżej wymienione badania poradnia nie prowadzi zapisów elektronicznych.
W celu wydania opinii psychologiczno – pedagogicznej przez poradnię dziecko musi mieć wykonane niezbędne badania diagnostyczne.
W przypadku trudności szkolnych najczęściej wykonuje się badanie psychologiczne oraz pedagogiczne. W uzasadnionych przypadka również badanie logopedyczne oraz diagnozę integracji sensorycznej.
W przypadku trudności społeczno – emocjonalnych wykonuje się badania psychologiczne oraz inne zalecane przez psychologa prowadzącego proces diagnostyczny dziecka.
W uzasadnionych przypadkach psycholog prowadzący proces diagnostyczny może poprosić rodzica o wykonanie dodatkowych badań w placówce medycznej np. badanie okulistyczne, laryngologiczne lub też zalecić dodatkową konsultację z lekarzem psychiatrą lub neurologiem.
Po dokonaniu pełnej diagnozy, omówieniu wszystkich wyników badań ze specjalistami – diagnostami rodzic, w celu wydania opinii lub informacji o wynikach badań dziecka, składa pisemny wniosek o wydanie w/w dokumentu.
Od dnia złożenia wniosku specjaliści mają 30 dni (w uzasadnionych przypadkach 60) na przygotowanie i wydanie stosownego dokumentu.
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego może zostać wydane dla dzieci/uczniów niepełnosprawnym: niesłyszących, słabosłyszących, niewidomych, słabowidzących, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, i z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz dla uczniów zagrożonym niedostosowaniem społecznym lub niedostosowanych społecznie.
W celu uzyskania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla swojego dziecka należy:
- Zgłosić się osobiście do recepcji poradni i zapisać się na wizytę do psychologa opiekującego się szkołą/przedszkolem Twojego dziecka .
- Zapisać dziecko na wszystkie wskazane przez naszego pracownika badania diagnostyczne.
- Dostarczyć do psychologa prowadzącego proces diagnostyczny niezbędne dokumenty m.in. aktualną opinie ze szkoły /przedszkola o funkcjonowaniu dziecka, aktualne zaświadczenie od lekarza specjalisty potwierdzające rozpoznanie danej niepełnosprawności. Druk opinii ze szkoły oraz zaświadczenia lekarskiego dostępny jest w recepcji poradni oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki. Podczas pierwszego spotkania konsultacyjnego psycholog poinformuje Cię jakie jeszcze dokumenty należy złożyć celem uzyskania orzeczenia.
- Po zakończonym procesie diagnostycznym, omówieniu wyników badań ze specjalistami oraz dostarczeniu wszystkich wskazanych przez psychologa dokumentów należy wypełnić wniosek o wydanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dziecka, przeanalizować
wszystkie dokumenty z psychologiem prowadzącym sprawę i złożyć wniosek w recepcji
poradni. Wniosek podpisany musi zostać przez obydwoje rodziców. Druk wniosku dostępny jest w recepcji poradni oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki. - Podczas składania wniosku otrzymasz informacje o terminie posiedzenia zespołu orzekającego rozpatrującego złożony wniosek.
- Rodzic może uczestniczyć w zespole orzekającym powołanym do rozpatrzenia złożonego wniosku.
Nie. Orzeczenia dla dzieci niewidzących i niesłyszących wydaje specjalistyczna poradnia TOP mieszcząca się na ul. Raszyńskiej 8/10.
Poradnia nie przekazuje żadnych dokumentów wydanych dla dziecka do placówek edukacyjnych. Wydane przez naszą poradnie opinie, orzeczenie lub inne dokumenty rodzic odbiera osobiście z recepcji poradni potwierdzając ich odbiór własnoręcznym podpisem. Po odebraniu dokumentu rodzic może przekazać dany dokument do szkoły swojego dziecka.
W celu zapisania dziecka na diagnozę integracji sensorycznej konieczne jest wskazanie specjalisty z naszej poradni – psychologa/pedagoga lub logopedy. Po otrzymaniu wskazania do diagnozy należy skontaktować się mailowo z jednym z diagnostów integracji sensorycznej. Kontakt mailowy do specjalistów SI znajduje się w zakładce o nas/zespół. Prosimy nie wysyłać zgłoszeń do wszystkich diagnostów SI. Każde zgłoszone na badanie dziecko trafia na wspólną listę. Powielanie zgłoszeń wydłuża proces ich weryfikacji.
Aby móc ubiegać się o wydanie opinii o wwrd konieczne jest aktualne zaświadczenie lekarskie stwierdzające niepełnosprawność dziecka.
W celu rozpoczęcia procesu diagnostycznego należy osobiście lub telefonicznie skontaktować się z recepcją poradni, w celu umówienia się na spotkanie z psychologiem opiekującym się przedszkolem Twojego dziecka. Jeśli Twoje dziecko nie uczęszcza jeszcze do przedszkola pracownik recepcji umówi Cię do wyznaczonego specjalisty. Podczas pierwszego spotkania psycholog przeanalizuje dostarczone zaświadczenie lekarskie i zgodnie z potrzebami wskaże na jakie badania diagnostyczne w naszej poradni należy zapisać dziecko.
Po dokonaniu wskazanych badań, omówieniu ich wyników ze specjalistą oraz dostarczeniu wszystkich niezbędnych dokumentów/zaświadczeń należy dokładnie wypełnić wniosek o wydanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, sprawdzić go z psychologiem prowadzącym sprawę, a następnie złożyć go w recepcji porani. Podczas składania wniosku otrzymasz informacje o terminie posiedzenia zespołu orzekającego rozpatrującego złożony wniosek.
Rodzic może uczestniczyć w zespole orzekającym powołanym do rozpatrzenia złożonego przez Ciebie wniosku.
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane zostaje maksymalnie 7 dni od terminu, w którym odbyło się posiedzenie zespołu orzekającego.
Pracownik naszej recepcji poinformuje Cię telefonicznie o możliwości odebrania orzeczenia. Dokument rodzic odbiera osobiście, potwierdzając jego odbiór własnoręcznym podpisem. Wydajemy jeden egzemplarz orzeczenia. Poradnia nie przesyła rodzicom skanów orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego.
Nie. Wydanie opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się do realizacji zajęć/terapii wynikających z w/w opinii na terenie naszej poradni.
W celu objęcia dziecka wczesnym wspomaganiem rozwoju w naszej poradni należy wziąć udział w rekrutacji, która odbywa się raz w roku, na przełomie kwietnia i maja. W tym celu należy wypełnić wniosek o realizację opinii WWRD ( druk wniosku dostępny jest w recepcji oraz na naszej stronie internetowej w zakładce druki) i złożyć go osobiście w recepcji poradni lub do koordynatora Zespołu WWRD p. Magdaleny Stępień (po uprzednim umówieniu się).
Koordynator kontaktuje się telefonicznie lub mailowo z rodzicami dzieci zakwalifikowanych do realizacji opinii w danym roku szkolnym. O kolejności przyjęć decyduje data złożenia wniosku. Brak kontaktu ze strony koordynatora oznacza dalsze oczekiwanie w kolejce.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka nie jest objęty rejonizacją. Opinię można realizować bezpłatnie w dowolnej placówce publicznej na terenie całej Warszawy.
Zapisy na terapię integracji sensorycznej na dany rok szkolny odbywają się w ostatnim tygodniu sierpnia poprzedzającym nowy rok szkolny. Informacja o rozpoczęciu zapisów pojawia się na naszej stronie internetowej oraz na Facebooku poradni. Przed przystąpieniem do zapisów prosimy o zapoznania się z regulaminem i zasadami rekrutacji.
Nie. Ze względu na dane wrażliwe znajdujące się we wnioskach składanych do poradni nie przyjmujemy wniosków w formie skanów. Wniosek należy złożyć osobiście lub pocztą tradycyjna lub za pomocą e-Doręczeń.
Masz inne pytania?
Skontaktuj się z nami.
Skontaktuj się z nami już dziś
Nie czekaj, zrób pierwszy krok w kierunku wsparcia dla swojego dziecka. Jesteśmy tutaj dla Ciebie!